အရွက္ ဘာကိုရွက္ရမွာလည္း
လဇၨီႏွင့္ အလဇၨီ
ဤေလာက၌ လူဟူသည္ တစ္ေယာက္တည္း ေန၍ရသည္မဟုတ္။ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ေနမွ ရသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ သို ့ရာတြင္လူသည္ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္းအ၀န္း၌ ေနရေစကာမူ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာျဖင့္ ေနခ်င္သည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ ထို ့ေၾကာင့္ လူသည္ ပတ္၀န္းက်င္ အသိုက္အ၀န္း၌ေနရစဥ္ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာျဖင့္ ေနလိုပါက စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာႏွင့္ ေနရေအာင္ အားထုတ္ဖို ့လို၏။ စိတ္ခ်မ္းသာကိုယ္ခ်မ္းသာႏွင့္ ေနရေအာင္ အားထုတ္နည္းကို ငါးပါးသီလဟု က်မ္းဂန္မ်ား၌ ဆို၏။
ငါးပါးသီလသည္ ေလာက လူ ့ေဘာင္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံရာ၌ လိုက္နာ က်င့္သံုးရန္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းျဖစ္၏။ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရး ဆိုရာ၌ ပတ္၀န္းက်င္တခုလံုးႏွင့္ ဆက္ဆံေရးလည္း ပါ၀င္၏။ သို ့ရာတြင္ ေလာကေဘာင္၌ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးသည္ ပို၍ ပဓာနက်ေသာေၾကာင့္ လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးကို အဓိက အားျပဳ၍ ဆိုျခင္းျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္မွသာ လူ ့ေဘာင္ေလာကသည္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမည္ ျဖစ္၏။ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ျခင္းဟူသည္မွာလည္း ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းမႈ အေပၚ၌တည္၏။ ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းသည္ႏွင့္အမွ် လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရးသည္ ေကာင္းမြန္ေနမည္ျဖစ္၏။
လူလူခ်င္းဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ေနသည္ႏွင့္အမွ် ေလာကလူ ့ေဘာင္သည္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာ ေနမည္ျဖစ္၏။ ထိုအခါ လူ ့ဘ၀ရျခင္းသည္ မႏုႆတၱဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ ဟူသည္ႏွင့္အညီ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ရျခင္းမည္၏။ ရခဲေသာ လူ ့ဘ၀ကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ရျခင္း ျဖစ္ပါက ေလာေလာဆယ္ ပစၥဳပန္၌လည္း ခ်မ္းသာမည္ျဖစ္၏။ တမလြန္၌လည္း ခ်မ္းသာမည္ျဖစ္၏။ ယံုမွားဖြယ္ရာ ဘာမွမရွိ။
ငါးပါးသီလ ဟူသည္ လူတို ့အေနျဖင့္ အျမဲေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာေၾကာင့္ နိစၥသီလဟု ဆို၏။ အျမဲေစာင့္ထိန္းျခင္းကို ခါး၀တ္ပုဆိုးကဲ့သို ့ ျမဲေနေအာင္ သတိျဖင့္ ေစာင့္ထိန္းျခင္းဟု တင္စားဆိုေလ့ ရွိၾက၏။ ခါး၀တ္ပုဆိုး ကၽြတ္သြားပါက ေလာကတြင္ ရွက္ဖြယ္ ျဖစ္သကဲ့သို ့ ငါးပါးသီလ မျမဲပါကလည္း ေလာကတြင္ ရွက္ဖြယ္ ျဖစ္၏။ သို ့ရာတြင္ လူတို ့သည္ ပုဆိုးကၽြတ္ျခင္းကိုသာ ေလာကတြင္ ရွက္ဖြယ္အျဖစ္ မွတ္ယူတတ္ၾကၿပီး ငါးပါးသီလ မျမဲျခင္းကိုမူ ေလာကတြင္ ရွက္ဖြယ္အျဖစ္ မမွတ္ယူတတ္ျခင္းက ပို၍ မိုက္မဲရာ က်၏။ တိရိစၧာန္တို ့အျမင္ႏွင့္ မထူးျခားရာလည္းက်၏။ အမွန္အားျဖင့္ တိရိစၧာန္တို ့သည္ ခါး၀တ္ပုဆိုး မရွိျခင္းကို ရွက္စရာဟု မမွတ္ထင္ၾကသလို၊ လူမိုက္တို ့သည္လည္း ငါးပါးသီလမျမဲျခင္းကို ရွက္စရာဟု၍ မမွတ္ထင္ၾက။ ထို ့ေၾကာင့္ တိရိစၧာန္တို ့၏အသိႏွင့္ လူမိုက္တို ့၏ အသိသည္ ေလာကလူ ့ေဘာင္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရး ရႈ ့ေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ သိပ္ၿပီး ျခားနားလွသည္ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ေတြ ့ရမည္ျဖစ္၏။
အမွန္အားျဖင့္ ဤေလာက၌ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ မရွိျခင္းမွာလည္း လူမိုက္တို ့က မ်ားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ အေရအတြက္အားျဖင့္ ဤေလာက၌ လူမိုက္တို ့က မ်ားေလေသာအခါ အေရအတြက္အားျဖင့္လည္း စီမံဖန္တီးခြင့္ရွိေသာ ေနရာေကာင္းမ်ားကို လူမိုက္တို ့ပင္ အရမ်ားၾက၏။ ထိုအခါ ေလာက လူ ့ေဘာင္၌ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ ထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို ့ အေတာ္ပင္ ခက္၏။
ဓမၼတာအရ သီလမရွိသျဖင့္ အရွက္မရွိေသာ အလဇၨီ တစ္ေယာက္သည္ သီလမရွိသျဖင့္ အရွက္မရွိေသာ အလဇၨီ တစ္ရာကို ဖန္တီးရန္ လြယ္ကူပါ၏။ ဓမၼတာအရပင္ သီလရွိသျဖင့္ အရွက္ရွိေသာ လဇၨီ တေယာက္သည္ သီလရွိသျဖင့္ အရွက္ရွိေသာ လဇၨီ တစ္ရာကို ဖန္တီးရန္ အေတာ္ပင္ ခက္ပါ၏။ ခက္ပါေသာ္လည္း ဖန္တီးရန္ တာ၀န္သည္ သီလရွိသျဖင့္ အရွက္ရွိေသာ လဇၨီတိုင္း၌ရွိ၏။ ေဒသနာေတာ္အရလည္း အဓမၼ၀ါဒီအမ်ား၏ အလယ္၌ အဓမၼ၀ါဒကို အင္အားျဖင့္ အတည္ျပဳေသာအခါ ဓမၼ၀ါဒီ အေနျဖင့္ ကိုယ္ႏႈတ္တို ့ျဖင့္ ကန္ ့ကြက္ခြင့္ မရပါက `` န ေမတံ ခမတိ´´ ငါ မေထာက္ခံဘူးဟု စိတ္ျဖင့္ ကန္ ့ကြက္ျဖစ္ေအာင္ ကန္ ့ကြက္ရမည္ ဟူ၍ ဆို၏။
ထို ့ေၾကာင့္ ေလာကလူ ့ေဘာင္၌ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးကို လိုလားသူ မွန္သမွ်သည္ ဤေလာက၌ လူမိုက္မ်ား မည္မွ်ပင္ မ်ားေစကာမူ မိမိ၏တာ၀န္အရ ငါးပါးသီလကို မိမိအေနျဖစ့္လည္း ေစာင့္ထိန္းရမည္ျဖစ္၏။ သူတစ္ပါးကိုလည္း ေစာင့္ထိန္းျဖစ္ေအာင္ စြမ္းႏိုင္သမွ် ဆြဲေဆာင္ရမည္ျဖစ္၏ သို ့မွသာ မိမိအေပၚက်ေရာက္ေသာ တာ၀န္ကို တတ္နိုင္သမွ် ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ ေရာက္ေပလိမ့္မည္။
(ဦးေရႊေအာင္၊ `ဘ၀ အျမင္သစ္´)
No comments:
Post a Comment