The spy who came in from the cold. ေဟမႏၱ စစ္ဆင္ေရး
The spy who came in from the cold.
ဒီ၀တၳဳကို အေဖ ဖတ္ၿပီး ရွင္းျပေနတာကို မွတ္မိတယ္၊ ဘယ္သူနဲ ့ေျပာေနတာလဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူူး၊
ဘယ္အိမ္လဲဆိုတာေတာင္ ေမ့သြားပါၿပီ၊ က်ေနာ္ စပိုင္စာအုပ္ေတြ ဘတ္ခါစပဲလို ့ထင္တယ္၊ ဆယ္တန္းပတ္၀န္းက်င္မွာ၊ ၁၉၇၀ေပါ့၊ ေနာက္ဆံုးအပိုင္းမွာ မင္းသားက မင္းသမီး ေသနတ္မွန္သြားတာကို ျပန္ၾကည့္ၿပီး သူလြတ္ေနတာကို တံတိုင္းတဖက္ကေန ျပန္လာတယ္၊ ေနာက္ ေသနတ္သံေတြေပၚလာတယ္ ဒါေလးပဲ မွတ္မိလိုက္တယ္။ သူ ့စာအုပ္ကို ဖတ္ဘို ့လဲ မစဥ္းစားမိခဲ့ဘူး၊
အဲဒီအခ်ိန္က စပိုင္ဆိုရင္ ဇီးရိုးဇီးရိုး ဆဲဗဲန္းပဲ (အဂၤလိပ္လို ဒပ္ဗယ္လ္အို ဆဲဗဲန္းလို ့ေခၚရတယ္ဆိုတာ သိေပမဲ့လဲ ျမန္မာပီပီ ဇီးရိုးဇီးရိး ဆဲဗဲန္းလို ့ေပါင္းရမွ အရသာရွိတယ္ဗ်)။ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ ့ဘုရင္မအတြက္ဆိုၿပီး မိန္းကေလး ေခ်ာေခ်ာလွလွေလးေတြနဲ ့လက္နက္ကိရိယာ အဆန္းေတြနဲ ့moral sense ေတြ ေမးခြန္းေတြမပါတဲ့ စပိုင္၀တၳဳေတြ၊
ေနာက္ ျမန္မာလိုဆိုရင္လဲ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ ့စိုးေအာင္ ျမတ္သစ္တို ့ေပါ့၊ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ ့စိုးေအာင္ ျမတ္သစ္ကို အဲဒီေခတ္က အက္စ္ဘီက ရဲေတြ တကယ္ရူးၾကတာ၊ က်ေနာ္နဲ ့ခင္တယ္ဆိုေတာ့ ပ်ားေဂဟာမွာ ေတာ္ေတာ္မ်က္ႏွာပြင့္တာကလား၊
ဆရာေဇာ္ကေတာ့ ဒီ၀တၳဳေတြအေၾကာင္းေျပာရင္ မ်က္ႏွာရံႈ ့မဲ့ေနတာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလိုမ်ဳိး စာေပေတြ လိုပါတယ္၊ လိုပါတယ္။
က်ေနာ္ ဒီ၀တၱဳကို ေတာ္ေတာ္နဲ ့မဖတ္ျဖစ္ဘူး။ အေဖ့စာအုပ္ေတြကလဲ အေမနဲ ့အေဖကြဲၾကေတာ့ အေဖစာအုပ္ေတြ အားလံုး အေမေရာင္းစားပစ္တဲ့အထဲ ပါသြားတယ္ထင္တယ္။
က်ေနာ္ ၁၉၈၅-၈၆ ရန္ကုန္ ျမိဳ ့နယ္မႈးလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ထူးထူးျခားျခား အဂၤလိပ္စာေတြ ျပန္ဖတ္မိတယ္၊ ကုန္ေစ်းတန္းလမ္း (ေမာင္ေထာ္ေလးလမ္း)ထဲက အဂၤလိပ္စာအုပ္ဆိုင္မွာ တပည့္ေက်ာ္ေတြက စရံေငြ သြင္းေပးၾကတယ္၊ ျမိဳ ့နယ္မႈးက ၾကီးၾကပ္ရံုပဲဆိုေတာ့ စာဖတ္ခ်ိန္အမ်ားၾကီး၇တယ္၊ ဖတ္လို ့ေတာင္ အေကာခံရေသးတယ္၊ တိုင္းမႈးနဲ ့ခရီးထြက္ေနတံုး က်ေနာ္ Contact ကို မၿပီးၿပီးေအာင္ ဖတ္ေနမိလို ့၊
အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ အခု Bourne Ultimatum အစရွိတဲ့ စီးရီးေတြ ဖတ္ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီမွာ အခုစာအုပ္ကို ျပန္ဖတ္မိေတာ့တာပါပဲ။
ဖတ္ရတာ စိတ္ေမာလိုက္တာဗ်ာ၊
ၿပီးသြားေတာ့လဲ မြန္းက်ပ္ၿပီး က်န္ေနခဲ့တယ္၊ ေနာင္ ဒီလိုပံုစံမ်ဳိးရဲ ့အပံုတေထာင္ပံုမွာ တပံုေလာက္ရွိမဲ့ကိစၥမ်ဳိးကို တာ၀န္ယူရတဲ့အခါမွာ အဲဒီ he is in the cold ဆိုတဲ့ undercover agent ေတြရဲ ့ဘ၀ေတြကို တကယ္ စာနာမိတယ္။ ေနာက္တခါ အဲဒီေလာကၾကီး၊ ဖတ္ခါစက က်ေနာ္ ၇န္ကုန္ ျမိဳ ့နယ္မႈးဆိုတဲ့ တာ၀န္ေလာက္ ေလးပဲ ရွိေသးတယ္၊ တျခား ဘ၀ထိုထိုေတြနဲ ့မလံုးပန္းရေသးဘူးေလ။ အေပၚက အေပၚကဆိုတဲ့ ေနရာေတြရဲ ့ control ဆိုတဲ့လူၾကီးေတြနဲ ့မဆက္ဆံရေသးဘူး၊
အခုေတာ့ ရုပ္ရွင္ကိုလဲ ၾကည့္ခဲ့ရပါၿပီ၊ စာအုပ္ကို စိတ္စြဲေနလို ့ရုပ္ရွင္ကိုေတာင္ မခံစားႏိုင္ခဲ့ဘူး
ေရးခ်င္တဲ့စိတ္ကေတာ့ အခုတေလာမွ ေပၚလာတယ္၊ ကခ်င္ စစ္ပြဲေတြ၊ လံုး၀ မထင္ထားတဲ့ ကရင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပန္ၿပီး အသစ္ေပၚလာတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာ စသည္။အဲဒီကမွ လူမ်ဴိးေရးကိစၥရပ္မ်ား
ဇာတ္လမ္းေလး ခ်ေျပာၾကည့္လိုက္ရေအာင္
၀တၱဳက ၁၉၆၃မွာထြက္ပါတယ္၊ စာေရးဆရာ John le Carré
စတာက ဘာလင္တံတိုင္းကို ျဖတ္ၿပီး မင္းသား လီးမားစ္က သူရဲ ့ေအးဂ်င့္တေယာက္ကို ျပန္ၿပီး ေခၚဘို ့ၾကိဳးစားေနတဲ့အခန္းကစတယ္၊ မေအာင္ျမင္ဘူး၊ အသတ္ခံသြားရတယ္၊
အေရွ ့ဘာလင္ရဲ ့စပိုင္ခ်ဴပ္တေယာက္က ေခ်မႈံးေရးအဖြဲ ့ကို ေခါင္းေဆာင္လာတာကို သူေတြ ့လိုက္ရတယ္၊ သူ ့ရန္သူေတာ္ မန္ ့ဒ္ေပါ့၊
မန့္ဒ္လက္ခ်က္နဲ ့လီမားစ္ရဲ ့ေအးဂ်င့္ေတြ ေတာ္ေတာ္ဆံုးရံႈးခဲ့ရၿပီ။ အမွန္ေျပာရရင္ ကုန္သြားၿပီ၊ အဲဒါနဲ ့ပဲ လီမားစ္ကို ကြန္ထရိုက လန္ဒန္ကို ျပန္ေခၚခဲ့တယ္၊ ေနာက္ လီမားစ္ကို စည္းရံုးတယ္၊ မန္ ့ဒ္ကို လက္စားေခ်ဘို ့သူတို ့အေခၚ "In the cold"
က်ေနာ္နာမည္ေပးလိုက္ခ်င္တာကေတာ့ ေဟမႏၱ
စစ္ဆင္ေရးတခု ေနာက္ဆံုးလုပ္ခ်င္စိတ္ရွိသလားလို ့ေမးပါေတာ့တယ္၊ ေဟမႏၱစစ္ဆင္ေရးဆိုတာ သူလ်ဳိတေယာက္အေနနဲ ့မိမိရဲ ့အမွန္ အိုင္ဒင္နတီကို ေဖ်ာက္ၿပီးေနရမွာပါ၊ ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲခ်င္းစသည္ မ်ားစြာ အနစ္နာခံၿပီး လုပ္ရမွာမို ့သူတို ့ဆီရဲ ့အဆိုးဆံုး ေဆာင္းရာသီနဲ ့ႏိႈိုင္းၿပီး into the cold လို ့သံုးထားတာ၊ (ျမန္မာျပည္မွာဆိုရင္ေတာ့ ေႏြလည္ေခါင္ စစ္ဆင္ေရးေပါ့ ကိုထြန္းေအာင္ေဇာ္တို ့၊ က်ေနာ့္စာဖတ္ၿပီး ျပန္ရိုက္ခ်င္ရင္ မွားမွာစိုးလို ့)
အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ရန္သူေတာ္မန္းဒ္ကို အဂၤလိပ္ ႏွစ္ဖက္ခၽြန္သူလ်ဳိတေယာက္အေနနဲ ့(မန္းဒ္ရဲ ့ဒုတိယ လက္ေထာက္ ဖီဒလာက အဲဒီလိုကို ယံုၾကည္ေနတာ) အေရွ ့ဂ်ာမဏီက အေရးယူေအာင္ တန္ျပန္ ေထာက္လွန္းေရးလုပ္ဘို ့ပဲ။
လီမားစ္က သေဘာတူတဲ့အခါမွာ အရင္က ဒီ အဂၤလိပ္ေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ ့ရဲ ့လူမဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ရံႈ ့ခ်ၿပီး ထြက္သြားတဲ့ စမိုင္လီဆိုတဲ့ ေအးဂ်င့္ေတြက လီမားစ္ကို ဘယ္လို လုပ္ၾကမယ္ဆိုတာကို လမ္းညႊန္ၾကေလရဲ ့။
အတိုေျပာရရင္
လီမားစ္ကို ပင္စင္ေပးလိုက္ေလရဲ ့၊ စာၾကည့္တိုက္ေဟာင္းတခုမွာ အလုပ္ျပန္ရေပမဲ့ အလုပ္ထုတ္ခံရတယ္၊ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး အမ်ဳိးသမီးငယ္ေလး လစ္ဇ္နဲ ့ခ်စ္ၾကိဳက္မိၾကတယ္၊ လစ္ဇ္က ျဗိတိသွ် ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အဲဒီ ဆဲလ္ရဲ ့အတြင္းေရးမႈးပဲ၊ ေနာက္ဆံုး သူတို ့အၾကံအစည္ကို မလုပ္ခင္မွာ လီမားစ္က လစ္ဇ္ကို ဒီကိစၥထဲ မတဲ့ဘို ့ကြန္ထရိုကို ဂတိေတာင္းတယ္၊ သေဘာတူတယ္၊ လစ္ဇ္ကိုလဲ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင္းနဲ ့မွ သူ ့ကို ဘယ္လို သတင္းေတြ ၾကားၾကား ္ မရွာဘို ့ကတိေတာင္းတယ္။ ေနာက္ စီစဥ္ထားတဲ့အတိုင္းပဲ ေစ်းသည္တေယာက္ကို ရိုက္ႏွက္ၿပီး လီမားစ္ အခ်ဴပ္ခန္းထဲ ၀င္သြားေတာ့တယ္။
အဲဒီကေန ျပန္ထြက္လာတဲ့အခါမွာ အေရွ ့ဂ်ာမန္ေအးဂ်င့္ေတြက လီမားစ္ကို လာဆက္သြယ္ေတာ့တယ္၊ ဒီေလာက္ ခံစားေနရၿပီ စုတ္ျပတ္ေနၿပီဆိုရင္ သစၥာေဖါက္အေနနဲ ့စည္းရံုးလို ့ရၿပီးေပါ့။ အဲဒီလို အစည္းရံုးခဲေနတဲ့အခ်ိန္ သူ ့ကို ေမးျမန္းေနတဲ့အခ်ိန္ေတြ လီမားစ္က မသိသသာနဲ ့အေရွ ့ဘာလင္မွာ အေနာက္ဘက္ကေန ေငြေပးေနရတဲ့ ထိပ္တန္း ႏွစ္ဖက္ခၽြန္ သူလွ်ဳိတေယာက္ရွိသေယာင္ သတင္းခြန္ ့တယ္။
သူမသိတာကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ ယံုၾကည္တဲ့ စမိုင္လီတို ့က ကေလးမေလး လစ္ဇ္ကို လီမားစ္ရဲ ့မိတ္ေဆြေတြပါလို ့ဆက္သြယ္ၿပီး ေငြေရးေၾကးေရး အကူအညီေတြက အစ ေပးေနတာပဲ။
အေရွ ့ဂ်ာမဏီမွာ လီမားစ္နဲ ့ဖီဒလာ (မန္းဒ္ကိုမယံုတဲ့ သူ ့လက္ေထာက္) တို ့ေတြ ့ၾကၿပီ။ အဲဒီမွာ တေယာက္ကိုတေယာက္ သံုးသပ္ေနၾကတာ၊ လီမားစ္က ဖီဒလာကို ကြန္ျမဴနစ္စံနစ္ကို ယံုၾကည္တဲ့ မိမိလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြရဲ ့လမ္းမွန္ကန္မႈ morality ကို ယံုၾကည္တဲ့ လူတေယာက္၊ ဖီဒလာၾကေတာ့လဲ လီမားစ္က ေငြေနာက္လိုက္တဲ့ ေၾကးစားသမား၊ ဂ်ဴးဆန္ ့က်င္ေရးသမား၊ ကြန္ျမဴနစ္ေတြကို အာဏာကိုင္ထားလို ့သာ လက္ခံထားတာ၊ လီမားစ္က ဖီဒလာကို အကူအညီေပးၿပီး မန္းဒ္ကို ရွင္းမွာ လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္လို ့ထင္ထားေလရဲ ့။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ လင့္ဇ္ကို အေရွ့ဂ်ာမဏီ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက အျပန္အလွန္ ခရီးစဥ္ေတြနဲ ့ဖိတ္ၾကားၿပီး ေရာက္လာပါေလရဲ ့။
မၾကာခင္မွာပဲ မန္းဒ္က ဖီဒလာနဲ ့လီမားစ္ကို ဖမ္းၿပီး စစ္ဘို ့အမိန္ ့ေပးပါေလေရာ့။ ဖီဒလာကလဲ မန္းဒ္ကို ဖမ္းဘို ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကို တင္ထားတာမို ့လို ့ေခါင္းေဆာင္ေတြက ျပန္လႊတ္ၿပီး ခံုရံုးတခုမွာ ရင္ဆိုင္ၾကပါေလေရာ။
ဇာတ္ေတြ ကိုယ့္ဇာတ္နဲ ့ကိုယ္တိုက္ထားၾကတဲ့အတိုင္း လီမားစ္က မန္ုဒ္ရဲ ့လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ ့တထပ္တည္းက်ေနေအာင္ ဖီဒလာ သက္ေသျပႏိုင္မဲ့ ဘဏ္စာရင္း လႊဲေျပာင္းမႈေတြကို အစစ္ခံေလရဲ ့၊ ဖီဒလာကလဲ လီမားစ္ရဲ ့အရွင္းခံလိုက္ရတဲ့ ေအးဂ်င့္ေတြဆီကေန လီမားစ္ရတဲ့သတင္းေတြဟာ မန္းဒ္တေယာက္သာ ကိုင္တြယ္သိရွိတာေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း မန္းဒ္ဟာ အဂၤလန္မွာတံုးက အဖမ္းခံရၿပီး နွစ္ဖက္ခၽြန္သူလ်ဳိလုပ္ေပးမွ လႊတ္ေပးမယ္ဆိုတဲ ့နားလည္မႈနဲ ့ျပန္ထြက္လာတဲ့လူ ျဖစ္ေၾကာင္း စြတ္စြဲပါေလရဲ ့။
မန္းဒ္ရဲ ့ေရွ ့ေနက မထင္မွတ္စရာ သက္ေသကို ဆြဲထုတ္လာတယ္၊ လစ္ဇ္ကိုပါပဲ
မိန္းကေလးက လိမားစ္ကို ဆန္ ့က်င္ၿပီး သက္ေသမထြက္ခ်င္ေပမဲ့၊ စမိုင္လီက သူ ့အခန္းခေတြ ေပးတာေတြ၊ လီမားစ္ကို ေပ်ာက္သြားခဲ့ရင္ လိုက္မရွာဘို ့ကတိေပးခဲ့၇တာေတြ သက္ေသထြက္ခဲ့တယ္။ ေစ်းသည္ကို ရိုက္ႏွက္ၿပီး အခ်ဴပ္ထဲမ၀င္ခင္ညက သူမကို ႏႈတ္ဆက္သြားတယ္ဆိုတာကိုလဲ ၀န္ခံခဲ့တယ္။
အဲဒီမွာ သူတို ့စစ္ဆင္ေရး ေပါက္ၾကားသြားၿပီဆိုၿပီးေတာ့ လီမားစ္က လစ္ဇ္ကို လႊတ္ေပးမယ္ဆိုရင္ သူ ၀န္ခံပါေတာ့မယ္ဆိုၿပီး မန္းဒ္ကို ႏွစ္ဖက္ခၽြန္သူလ်ဳိအျဖစ္ ေထာင္ဖမ္းတဲ့ စစ္ဆင္ေရးကို ၀န္ခံလိုက္တယ္၊ဒါေပမဲ့ ဖီဒလာ
ဒီအထဲမွာမပါဘူးလို ့ေျပာရွာပါေသးတယ္။
ျပန္လည္ေမးျမန္းတဲ့အခါမွာ ဖီဒလာက မန္းဒ္ကိုေမးတယ္၊ လစ္ဇ္ရဲ ့အခန္းခေတြကို ဘယ္သူေတြ ေပးတယ္ဆိုတာကို ဘယ္လိုသိသလဲလို ့ေမးတယ္၊ အဲဒီမွာ (လီမားစ္က စကၠန့္ ဆိုင္းၿပီးမွ)ေျဖတယ္၊ အဲဒိေနာက္ေတာ့ ခံုရံုးက စစ္ေဆးျခင္းကို ရပ္လိုက္ေတာ့တယ္။
အဲဒီအခါမွပဲ လိမားစ္တေယာက္ ကြန္ထရိုက သူ ့ကို လုပ္ခိုင္းတဲ့ ေဟမႏၱစစ္ဆင္ေရးရဲ ့အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကို သေဘာေပါက္ေလေတာ့တယ္။
လစ္ဇ္ကို အက်ဥ္းစခန္းကို ပို ့ေပမဲ့ မန္းဒ္က လီမားစ္နဲ ့အတူတူ ခိုးထုတ္လာၿပီး ဘာလင္ကို ေမာင္းလာၾကတယ္၊ လီမားစ္ကို ေပးလိုက္တဲ့ သက္ေသခံ ခ်က္လက္မွတ္ေတြကအစ အစစ္ေတြပဲေလ၊ စမိုင္လီကို သတင္းပို ့ေနတဲ့ ေအးဂ်င့္က မန္းဒ္ပဲ၊ စစ္ဆင္ေရးကို မန္းဒ္ကို ေဖၚထုတ္ေတာ့မဲ့ ဖီဒလာကို အေပ်ာက္ရွင္းဘို ့လုပ္ခဲ့တာပဲ.၊ လစ္ဇ္နဲ ့လီမားစ္ ၾကိဳက္သြားၾကေတာ့ လုပ္ရကိုင္ရ ပိုလြယ္သြားၾကတာေပါ့ေလ။
ဘာလင္တံတိုင္းဆီကိုေရာက္ၿပီ။
လီမားစ္က အရင္ေက်ာ္တက္သြားတယ္၊ ေနာက္ လစ္ဇ္ လီမားစ္လက္ကို ဆြဲတက္ေနတံုးမွာပဲ ဘာလင္ဘက္က မီးေမာင္းေတြ လင္းလာၿပီး ေသနတ္နဲ ့လစ္ဇ္ကို ပစ္ခ်လိုက္ၾကတယ္၊ လက္ေခ်ာင္းေတြ ေျပက်သြားေနတံုး အေနာက္ဘက္က စမိုင္လီတို ့အသံေတြ ထြက္လာတယ္ အဲလက္ (လီမားစ္ရဲ ့နာမည္အတို ) ဒီဘက္ကိုခုန္ခ်ေတာ့ေလေပါ့၊ လစ္ဇ္ဆံုးသြားတာကို ျမင္တဲ့ လီမားစ္က အေနာက္ဘက္ကို မခံုခ်ပဲ တံတိုင္း တဖက္ကို ျပန္ခံုဆင္းလိုက္ေတာ့တယ္၊ နယ္ျခားေစာင့္ေတြက သူ ့ကို အေသ ပစ္သတ္လိုက္ၾကေတာ့တယ္။
စစ္ေအးတိုက္ပြဲ (၁၉၄၅-၉၁) ၾကားမွာ ဒီ၀တၱဳဟာ အေတာ့္ကို လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္သြားေစပါတယ္။
အဲဒီစာအုပ္နဲ ့ရုပ္ရွင္မထြက္ခင္အထိ အေနာက္ႏိုင္ငံလူေတြက သူတို ့လွ်ဳိ ့၀ွက္ ေထာက္လွမ္းေရး အဖြဲ ့ေတြဟာ ဒီမိုကေရစီကို ေစာင့္ေလွ်ာက္သူ၊ ဒီမိုကေရစီ လမ္းစဥ္နဲ ့အခြင့္အေရးေတြကို ေလးစားသူေတြလို ့ယံုမွားေနၾကေလရဲ ့။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း ၀တၱဳေတြရဲ ့တန္ခိုးေပါ့ဗ်ာ။
အခုစာေရးဆရာကေတာ့ စပိုင္ဆိုတာ စိတ္ဓါတ္ေရးရာအေနအရ လံုး၀ကို ပ်က္စီးေနတဲ ့burnt-out case အေနနဲ ့အျဖစ္မွန္ကို သရုပ္ေဖၚလိုက္တာပါပဲ။
အခ်စ္ဆိုတာဟာ ဒီေလာကမွာ ပတ္သက္တဲ့လူေတြအားလံုးကို ဒုကၡေပးတဲ့ အရာတခုျဖစ္သြားေလရဲ ့။
၀ါဒေရးရာေတြ၊ ဘာလင္တံတိုင္းကို ျပန္အသြားမွာ လီမားစ္က ေျပာတာ
ဒီကစားပြဲမွာ ဥပေဒတခုပဲရွိတယ္၊ မန္းဒ္က သူတို ့လူေလ၊ သူတို ့လိုတာကို ထုတ္ေပးနိုင္တယ္၊ အဲဒိေလာက္ကိုရွင္းပါတယ္၊ နားလည္ရလြယ္ပါတယ္။ စပိုင္ဆိုတာ ဘုန္းၾကီးေတြ သူေတာ္စင္ေတြ၊ အာဇာနည္ေတြလို ့နင္ထင္ေနသလား၊ မဟုတ္ဘူး၊ စပိုင္ဆိုတာ၊ ေသာက္ရူးေတြ လူပိန္းေတြ၊ သစၥာေဖါက္ေတြ၊ အေျခာက္ေတြ၊ အၾကမ္းဖက္တာၾကိဳက္တဲ့လူေတြ အရက္သမားေတြ၊ ပုလိပ္သူခိုးကစားၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသာက္သံုးမက်တဲ့ဘ၀ေတြကို အဟုတ္ထင္ေအာင္ ေနေနၾကတဲ့လူေတြ။ လန္ဒန္မွာထိုင္ေနၾကတဲ့ လူေတြကေရာ သူေတာ္ေကာင္းေတြလို ထင္သလား၊ အမွန္နဲ ့အမွားကို ခ်ိန္ခြင္လွ်ာညီေအာင္ ညွိေပးေနၾကတယ္ထင္လား၊ ငါ မန္းဒ္ကို ကိုယ္တိုင္သတ္ပစ္ခ်င္တယ္၊ သူ ့စိတ္ဓါတ္ေတြကို ရြံတယ္၊ သတ္လို ့ကေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ့ သူ ့ကို လန္ဒန္ကလူေတြကလိုတယ္၊ သူ ့လိုလူကလုပ္ေပးေနလို ့ဘာမွ မသိတဲ့ကေလးစိတ္သာသာရွိတဲ့ လူထုၾကီး ေကာင္းေကာင္းအိပ္ႏိုင္တယ္၊ ငါတို ့မင္းတို ့လို ဘာမဟုတ္တဲ့လူေတြအတြက္ လိုတယ္´´
အမွန္ေတာ့ အားလံုးၿပီးရင္ လစ္ဇ္ကို ဒီလိုပဲ သတ္ပစ္ဘို ့ဆင္ၿပိးသားေပါ့ေနာ။
အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ က်ေနာ့္ဘ၀ေတြ ေတာ္ေတာ္ ေျပာင္းလဲခဲ့တယ္။
ကိုယ္ေပ်ာက္ကိုယ္၇ံေတာ္ေတြ ျမင္ခဲ့ရတယ္။
ရာထူးမတက္၊ ဘာမတက္၊ ယံုၾကည္ရာကို မ်ားစြာ သည္းညဥ္းခံၿပီး မန္းဒ္လို လူမ်ဳိးေတြကို ပံ့ပိုးေနၾကရတယ္၊
သည္းညဥ္းခံေနၾကရတယ္။
ျဖစ္ရပ္ေတြ ျဖစ္ရပ္ေတြ၊ အလံကိုင္ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေနာက္ပိုင္းမွာ စမိုင္းလီလို အၾကံအဖန္ေတြပါလား၊
မုန္းခ်င္ေရာင္ေဆာင္တဲ့လူေတြပါလား။
တကဲ့ကို ေဆာင္းပါပဲ၊ အသဲခိုက္ေအာင္ ေအးလွတဲ့ အဲဒီလိုလူေတြရဲ ့ဘ၀၊ ေနာက္ ကြန္ထရိုလို ရက္စက္လွတဲ့ လူၾကီးေတြ ေခါင္းေဆာင္ေတြ။
ဆက္ၿပီးမေရးခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ၀တၱဳဖတ္ၾက၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ၾကပါလို ့ပဲ ေျပာခ်င္ေတာ့တယ္။
အခု အေျခအေနထဲမွာလဲ အြန္လိုင္းေပၚက ခေလးေတြကို ျပသနာေတြ ျခားထဲမွာ လစ္ဇ္တေယာက္လို မလယ္မ၀ယ္နဲ ့ဒုကၡမေရာက္ၾကပါေစနဲ ့လို ့
ကခ်င္ေျမာက္ပိုင္းနယ္ေျမမွာ ေက်ာင္းသား/သူေလးေတြ က်ဆံုးၾကတံုးကလဲ ဒိစာအုပ္ကို ျပန္သတိရပါေလရဲ ့။
အခု Facebook မွာ သမဂၢဖြဲ ့ခ်င္တဲ့ ကေလးေတြ အသံေတြ ၾကားလာေတာ့လဲ ရင္ပူမိတယ္၊ အဲဒီမွာ ဒီစာေရးခ်င္စိတ္ အရမ္းေပါက္လာတာပါပဲ
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ (ေမာင္ဟန္ ့ေလသံ)
No comments:
Post a Comment