ပြဲဆိုတာ
ပြဲဆိုတာ
ဂရိတ္ဦးဘိုးစိန္ အမွတ္တရပြဲ စိန္မိသားစု အဆက္အႏြယ္မ်ားက ျပန္လည္ကျပတယ္၊ အမ္အာရ္တီဗီြ ၄ ကေနတိုက္၇ိုက္ျပတယ္ ဆိုရမွာေပါ့။
ျပေနတံုး မွတ္ခ်က္ေတြ ေရးဘူးတယ္၊
ေနာက္ ဒါကို ခ်ီးက်ဴးတဲ့ ပို့စ္ေတြ ေကာ္မဲန္ ့ေတြဖတ္ရတယ္
က်ေနာ္ ဘာမွမေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး ကိုယ္ စိတ္ေက်နပ္စြာၾကည့္ခဲ့ဘူးတဲ့ ပြဲတစ္ပြဲ အေၾကာင္းပဲ ေရးပါေတာ့မယ္။
ပြဲၾကည့္တဲ့အခ်ိန္က က်ေနာ္ အလုပ္ထဲမ၀င္ေသး။ ေနာက္ဆံုး ဆဌမႏွစ္စာေမးပြဲေျဖအၿပီး၊ ေနာက္ သၾကၤန္ကားနဲ ့လိုက္ၿပီးေတာ့ ေယာင္ေတာင္ေတာင္ျဖစ္ေနခ်ိန္၊ အေမ့ဆီက ပိုက္ဆံ ႏွစ္ေထာင္ေတာင္းၿပီး အညာဆင္ျဖဴကၽြန္းကို က်ဴရွင္ဆရာသြားလုပ္မယ္ဆိုၿပီး ထြက္သြားတဲ့အခ်ိန္၊ သစ္ေတာအဓိက ေက်ာင္းသားေတြ အလုပ္မေပးႏိုင္တာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို ့အတန္းပါတြက္ရင္ ၇၄-၇၅-၇၆ သံုးတန္းတိတိရွိတယ္၊ ေတာ္ေတာ္နဲ ့အလုပ္ရခ်င္မွ ရမယ္ဆိုၿပီး ၾကံမိၾကံရာ ထြက္သြားလိုက္တာပါ။
ဆင္ျဖဴကၽြန္းမွာ က်ေနာ္ ဦးသန္ ့အေရးအခင္း stay ေရွာင္တံုးကထဲက အရမ္းခင္ခဲ့တဲ့၊ ဂီတမိတ္ေဆြေတြ ရွိၾကတယ္။ မယ္ဒလင္ ကိုသန္းထြန္း၊ ေနာက္အဆိုသမားတေယာက္ ဆံုးရွာၿပီ နာမည္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ ေနာက္ မ်က္မျမင္ အဆိုသမားတစ္ေယာက္ ဒီအတိုင္းပဲ နာမည္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး ဆံုးၿပီ၊ ပတၱလား ဆရာအပ္ခ်ဴပ္သမား ကိုစိန္လွေတာ့ ရွိေသးတယ္ၾကားရပါတယ္။ အိုကုန္ၿပီေပါ့။
ကိုသန္းထြန္းရယ္ ေနာက္ အဆိုသမားရယ္နဲ ့ပြဲသြားၾကည့္ၾကတာ၊ ပြဲက ဟိုဘက္ကမ္း၊ ႏြယ္တမယ္မွာ။
ဧရာ၀တီျမစ္ကို ကူးသြားရတယ္၊ ႏြယ္တမယ္ဘုရားပြဲေတာ္ဟာ အဲဒီတ၀ိုက္မွာ နာမည္ၾကီးပါပဲ။
ႏြယ္တမယ္ကို အေမ့ စကားေတြကေန ရင္းႏွီးေနတာၾကာပါၿပီ၊ အေမတို ့ေခတ္က ဆင္ျဖဴကၽြန္းဟာ သူပုန္ေအာက္ေပမဲ့ ေက်ာင္းမပိတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ပညာေရး လိုက္စားၾကတဲ့လူေတြ လာတက္ၾကတယ္၊ အေမ့သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီး ရွိၾကတယ္။ အဲဒီဘက္ေတြက ပညာေရး တကယ္အားေပးၾကတယ္၊ အဲဒီအညာတစ္ေခါက္မွာ ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ ့ေပၚမွာကို က်ေနာ့္ကို ႏြယ္တမယ္သူ ပညာေရး တကၠသိုလ္က တေယာက္က ဆရာ ဆရာနဲ ့အတင္းကို လိုက္ၿပီးေခၚ မိတ္ဆက္ေသးတယ္။ လိပ္စာေတြ နာမည္ေတြ ေမ့ေနလို ့သူ ့အိမ္ေတာ့ မရွာမိခဲ့ဘူး။
ပြဲေတာ္ၾကီးက အၾကီးၾကီး၊ အေနာက္ႏိုင္ငံရဲ ့carnival ေတြလိုတင္မက၊ အညာဘုရားပြဲေတြဟာ ကုန္သြယ္ေရး ဗဟိုဌာနမ်ားပါပဲ၊ ေဘးနားက ခ်င္းေတာင္တန္းေတြဘက္ကကို လာၾကတယ္၊ စလင္းပြဲကိုလဲ လာၾကတယ္။ ႏြားလွည္း၀ိုင္းၾကီးေတြနဲ ့။
၁၉၇၇မွာဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေခတ္မွီေနပါၿပီ၊ ဆိုင္ေတြ တေန ့လံုး အသံခ်ဲ ့စက္ေတြနဲ ့ေရာင္းေနၾကတယ္၊ အလုအယက္မဟုတ္၊ တဆိုင္ၿပီးမွ တဆိုင္ ဖြင့္ၾကတယ္၊ မေကြးကပ္ေက်းဆိုင္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္မိေနပါတယ္၊ နာရီ၀က္ျပည့္ရင္ ဘယ္ဆိုင္ရဲ ့အလွည့္ပါဗ်ားဆိုရင္ ေနာက္ဆိုင္က အဟမ္း အဟမ္းနဲ ့ မိုက္စမ္းၿပီး ေက်ာ္ညာပါေလေရာ့။
အဲဒီ ၁၉၇၇မွာ က်ေနာ္ ဆိုင္း သမၻာေတာ္ေတာ္ရင့္ေနၿပီ၊ တီးႏိုင္သလို၊ နားလဲရေနၿပီ၊ ဆရာဦးစိန္လွေမာင္တပည့္ပဲေလ၊ သီခ်င္းၾကီးကေတာ့ ပတ္ပ်ဳိးၾကီးေတြ အမ်ားၾကီးကိုရေနၿပီ။
ဒီေတာ့ ဆိုင္းဧည့္ခံေတြ သမားစဥ္ေတြ ေကာင္းတယ္လို ့ပဲ မွတ္မိေတာ့တယ္။
ပြဲက၊ ပြဲက ဘယ္သူ ့ပြဲလဲဆိုေတာ့၊ ပန္တ်ာၾကည္လင္ဇာတ္သဘင္ပါပဲ။
အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ဘဲေလ၊ မင္းသား ပန္တ်ာၾကည္လင္၊ မင္းသမီး ပန္တ်ာ တင္တင္ျမင့္၊ ျပဇာတ္တာ၀န္ခံ ဘီအီးဒီ ေအာင္သိုက္။
အခုအခ်ိန္အထိ အဲဒီပြဲကို စားျမံဳ ့ျပန္မိတိုင္း လြမ္းပါ့ဗ်ာ၊
၁၉၇၇ပတ္လည္မွာ စတိတ္ရႈိးမရွိဘူးဗ်၊ ပရိတ္သတ္ကို အလိုမလိုက္ဘူး၊ သဘင္ပညာအစစ္အမွန္နဲ ့အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ ေရွ ့ပိုင္း ေအာ္ပရာ ယိမ္းေတြ ၿပီးရင္ ျပဇာတ္၊ ေနာက္ ႏွစ္ပါးသြား၊ ေနာက္ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ၾကီး။
အဲဒီ ၃ခုလံုးကို ေျပာရရင္ေတာ့
ျပဇာတ္က သူပုန္တဲ့
ႏွစ္ပါးသြားကေတာ့ တကယ့္ ျမန္မာ့အက အေျပာအဆို အလွ ဘက္ညီလွတဲ့ ပန္တ်ာၾကည္လင္နဲ ့ပန္တ်ာတင္တင္ျမင့္တို ့ အေကာင္းဆံုး အလွဆံုးအခ်ိန္ေတြ
ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ေတာ္ၾကီးက ျမစိမ္း၊ ျမစိမ္း၊ ပန္တ်ာတင္တင္ျမင့္ရဲ ့စပယ္ရွယ္ တိုင္းသိျပည္သိ ျမစိမ္းေပါ့။
ျပဇာတ္က စေျပာရေအာင္၊
ရြာေလးတရြာ၊ သူၾကီးအုပ္ခ်ဴပ္တယ္ေပါ့၊ ကိုိလိုနီေခတ္လို ့ထားလိုက္တယ္၊ သူၾကီးကဆိုးတယ္၊
ေအာင္သိုက္က ေက်ာင္းဆရာထင္တယ္၊ အိမ္ေထာင္စုနဲ ့၊
ပန္တ်ာၾကည္လင္က ျပဇာတ္မွာ အျမဲမူးေနတဲ့ သူၾကီးရဲ ့ဓါးမေနာက္ပိတ္ေခြး ဓါးသမားလူမိုက္လုပ္တယ္၊ သူ ့အခန္းသိတ္မပါဘူး၊ သူက ဒါးေရးေကာင္းတယ္၊ ရြာတံခါးကို ေစာင့္ရတယ္၊ ေအာင္သိုက္ရဲ ့သူငယ္ခ်င္း၊ ဒါေလးပဲ၊ မင္းသားက ဒီမွာ ေအာင္သိုက္ပဲ၊ ဇာတ္ဆရာက ေနရာမယူဘူး၊ ပါပါးေလး တကြက္ေကာင္းပဲ ယူထားတယ္။
တိုတိုေျပာရရင္ ေအာင္သိုက္ဟာ မိန္းမဆံုးတဲ့အထိ ႏွိပ္စက္ဖိႏွိပ္ျခင္းခံရလို ့၊ ရြာကေန ထြက္ဘို ့လုပ္တယ္၊ သားသမီးေတြနဲ ့အတူ ေျပးၾကတာ၊
ရြာတံခါးမွာ သူငယ္ခ်င္းၾကည္လင္ကို ျဖတ္ရတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ေအာင္သိုက္က ၾကည္လင့္ကို ယွဥ္ႏိုင္စရာမရွိဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ၾကည္လင္က သူငယ္ခ်င္းအတြက္ (အမွန္တရားအတြက္လား) ဓါးကို မေရွာင္ပဲ အေသခံသြားတယ္၊ (ဇာတ္ဆရာက ဒီတကြက္ထဲ ၀င္ယူသြားတာ၊ သူအိပ္ေနလဲ ရသားနဲ ့)
ဒါေပမဲ့လဲ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူၾကီးလူေတြ မွီလာၿပီး ေအာင္သိုက္ ေသသြားရတယ္။
မေသခင္မွာ သူ ့သူငယ္ခ်င္းကိုမွာသြားတယ္၊ ျပဇာတ္ရဲ ့theme သူပုန္ေပါ့။
ငါ့သားသမီးေတြကို ၾကီးလာရင္ အေဖဒီလိုမွာသြားတယ္ ေျပာျပေပးပါ။
မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ေတြရဲ ့လက္ထက္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ သူပုန္မျဖစ္ပါေစနဲ ့။
ဒါေပမဲ့ မင္းဆိုးမင္းညစ္ရဲ ့လက္ထက္မွာေတာ့ သူပုန္အျဖစ္ ဂုဏ္ယူစမ္းပါလို ့
အင္း ၁၉၇၀ကေန စာေမးပြဲေျဖၿပီးတဲ့ ၁၉၇၇အထိမွာ အေရးအခင္းေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္သန္းလာရတဲ့ ေက်ာင္းသားတေယာက္အတြက္ေတာ့။
ျပဇာတ္ ၿပီးတာအျပင္ထြက္၊ မံု ့စား လၻက္ေရေသာက္၊ က်ေနာ္အဲဒီတံုးက အရက္သိပ္မေသာက္ေသးဘူး။
ေနာက္ပိုင္း ၀န္ေတြဘာေတြထြက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ကို တယ္တယ္၊ ျမစိမ္း၊ အဲဒီထဲမွာ ႏွစ္ပါးသြား
ဒီအခ်ိန္အထိ ၾကည့္ဘူးသမွ် အေကာင္းဆံုး ႏွစ္ပါးသြားပါပဲ၊ ဇာတ္ဆရာ၊ ဇာတ္ဆရာကေတာ္၊ မင္းသမီးမ်ား၊ လူရႊင္ေတာ္၊ ဆိုင္း။
လိုေလေသးမရွိ ႏွစ္ပါးသြားပါပဲ
ျမန္မာအကဆိုတာ၊ သဘင္ရည္တကယ္ျပည့္၀က်တဲ့ မင္းသားနဲ ့မင္းသမီး တကယ္ေကာင္းတဲ့ ဆိုင္းအဖြဲ ့ (ရြာစားနာမည္ေမ့ေနပါတယ္ဗ်ာ) လက္ထဲမွာ ဘယ္လိုမွ မ၇ိုးႏိုင္ပါ့၊ သြက္လက္ ျဖတ္လတ္လ်တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ကကြက္မ်ား၊ အဆိုအသံမွာ ေရႊမန္းကို မွီတယ္ဆိုတဲ့ ပန္တ်ာၾကည္လင္ရဲ ့ေကာင္းလွတဲ့အသံ၊
ႏွစ္ပါးသြားအပိုးမွာ က်ေနာ့္ေဘးက မိန္းမေတြ ဟယ္ ငါ့တကုိယ္လံုးဘယ္လို ျဖစ္လာမွန္းမသိဘူးဟယ္ဆိုၿပီးကို ႏႈတ္ကထြက္လာတာ၊ က်ေနာ္တို ့ေယာက္်ားျခင္းေတာင္ သေဘာက်ပါရဲ ့၊
တင္တင္ျမင့္က်ေတာ့ေရာ၊ သူ ့ေယာက္်ား တျခား မင္းသမီးေတြကို ပိုးတာကို စင္ေပၚမွာတင္ သီခ်င္းနဲ ့ျပန္ဆို၊ အကမွာလဲ ျပိဳင္ကၾကတာ၊
လူရႊင္ေတာ္ဂြင္ေတြလဲ မပ်က္ေစရပါ့၊ တကယ့္ကို တက္ညီညီ အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့ အဖြဲ ့ပါပဲ။
ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ ျမစိမ္း၊
နာမည္ၾကီးဇာတ္ေပါ့၊ ဓါတ္ျပားေတြရွိပါတယ္။
ကိုဘုန္းၾကြယ္လူညာၾကီးရယ္၊ သိုက္ဆရာေတြကို ေခၚလာလို ့ရယ္ဆိုတဲ့ သီခ်င္း
ညီမေလးရယ္ ရန္သူေတြ နီးလာပါလို ့ရယ္တို ့၊ ျမန္မာျပည္တျပည္လံုး လႊမ္းသြားေစတဲ့ဇာတ္ေပါ့
ျမစိမ္းေတာင္ သိုက္သမိုင္း၊ သိုက္နန္းရွင္နဲ ့လူသားနဲ ့ၾကိဳက္က်၊
ကေလးရ၊ ကေလးကို ရွင္ျပဳမယ္လို ့လင္သားက ျမိဳ ့တက္ၿပီး ရွင္ေလာင္းပစၥည္း အလႈပစၥည္းသြား၀ယ္ရင္
သိုက္ဆရာေတြနဲ ့ေတြ ့ၿပီး ေခၚလာမိတာမွာ ကြဲသြားၾကရတယ္။
ဒိဇာတ္က မင္းသမီးဇာတ္ဆိုေတာ့ ၾကည္လင္က ေနရာမယူဘူး၊ တင္တင္ျမင့္ အျပည့္သယ္ေတာ့တာပဲ
ပြဲခင္းတခင္းလံုး မ်က္ရည္ေတြ စိုရႊဲေအာင္လုပ္တဲ့ သီခ်င္းက ဘာမွ မဟုတ္ဘူး၊
အေရွ ့ကို ေလွ်ာက္ပါလို ့အေနာက္ကိုတဲ့ ေမွ်ာ္လိုက္ရင္ဆိုတဲ့ ေဗ်ာ၊ ေဗ်ာ
အထူးသျဖင့္ စာပုေလြ ရင္မွာပိုက္ပါလို ့ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ကို အမ်ဳိးမ်ဳိး အေခါက္ေခါက္အခါခါ ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို ့ကို ဒုကၡေပးသြားတာ၊ ပြဲခင္းတခင္းလံုး မရွက္ႏိုင္မေၾကာက္ႏိုင္ မ်က္ရည္တရႊဲရႊဲပါပဲခင္ဗ်ား။
လြမ္းပါေပ့၊ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ရယ္
No comments:
Post a Comment