အေမက ေျပာေနၿပီ
74 reads
“တို ့မွာ ရုပ္ေသးဆိုတဲ့ သဘင္ရွိတယ္၊
အဲဒီရုပ္ေသးသဘင္ဟာ ေတာက္တီး ေတာက္တဲ့ သဘင္ မဟုတ္ဖူး၊ ကေလးၾကည့္တဲ့ သဘင္မဟုတ္ဘူး၊
ႏိုင္ငံတကာမွာရွိတဲ့ ရုပ္ေသးေတြက ကေလးၾကည့္တဲ့ သဘင္။ တုတ္ထိုးျဖစ္ျဖစ္၊
အရိပ္ျပျဖစ္ျဖစ္၊ လက္ဝင္တဲ့ အရုပ္ျဖစ္ျဖစ္ သူတို ့က လူႀကီးၾကည့္တဲ့ သဘင္အဆင့္ကို
မေရာက္ဘူး၊ ကုလားမွာ ရွိတယ္၊ တရုတ္မွာ ရွိတယ္၊ အင္ဒိုနီးရွားမွာ ရွိတယ္၊ ဥေရာပမွာ
ရွိတယ္၊ ရုပ္ေသးေတြ။ ႏို ့ေပမဲ့ သူတို ့ရုပ္ေသးက ကေလးသူငယ္ ၾကည့္တဲ့ အဆင့္၊
အဲဒီအဆင့္၊ တို ့ရုပ္ေသးက တို ့ဟာက ရွင္ဘုရင္ၾကည့္တဲ့ အဆင့္၊ အျမင့္သဘင္
ဆိုၿပီးေတာ့ ညလံုးေပါက္ ျပႏိုင္တဲ့ လူႀကီးေတြ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ငိုၾက ရယ္ၾကတဲ့ အဆင့္၊
သိပ္ အထက္တန္းက်တာ။ အဲဒီ အျမင့္သဘင္၊ အဲဒီရုပ္ေသး သဘင္ဟာေလ အခု မင္းတို ့ငါတို ့
ကေန ့ျမင္တဲ့ ေတြ ့တဲ့အတိုင္းပဲ၊ ဒီရုပ္ေသးကို ရွာလို ့ မေတြ ့ေတာ့ဘူး၊
ငါ့စိတ္ထဲေလ တကယ္လို ့မ်ားလို ့ ရုပ္ေသးကဖို ့ေနရာတစ္ခု၊ အေဆာက္ အအံု
တစ္ခုေပါ့ကြယ္၊ ရုပ္ေသးဇာတ္ရံုေပါ့၊ အစိုးရက ေဆာက္ေပးထားတဲ့ မီးနဲ့ ခံုနဲ
့က်က်နနဆိုရင္ ရုပ္ေသးကလည္း တစ္စင္ နွစ္စင္ က်န္သမွ်ေပါ့ကြယ္၊ အလွည့္နဲ
့ဝင္ၿပီးေတာ့ ေန ့တိုင္း ျပေနႏိုင္ရင္ အခုလို ႏိုင္ငံတကာ ဧည့္ၾကိဳေနတဲ့
ဧည့္ေမွ်ာ္ေနတဲ့ ေခတ္မွာ ဒီဟာ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့၊ ဒီလို အားေပးခဲ့မႈ မရွိေတာ့
သူ ့ကို ဘယ္လိုက္ဖမ္းရမွန္း မသိေတာ့ဘူး၊ တို ့ရုပ္ေသး ကြယ္ၿပီ၊ အင္မတန္ဝန္ေလးၿပီး
အင္မတန္ ႏွေျမာစရာေကာင္းတယ္၊ ဘာလုပ္ရမွန္းလည္းမသိ၊ ဘာေျပာရမွန္းလည္း မသိ၊
ထိုင္ငိုရမလားလည္း မသိဘူး၊ ရုပ္ေသး ေပ်ာက္သြားတာ၊ ထားေတာ့ ရုပ္ေသး၊ အဲဒါက
“ “ဲအဲ ဒါက အခု ျပန္ၿပီးေတာ့ ေဖၚဦးမယ္ဆိုရင္၊
နည္းလမ္းက်ၿပီးေတာ့၊ ေစတနာမွန္မွန္နဲ ့ျပန္ၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ရေကာင္းစရာ
ရွိေသးသလား မသိဘူး၊ ပညာရွင္ တခ်ဳိ ့ က်န္ေသးတယ္။“ တစ္ေန ့က တို ့အိမ္နားမွာ
ဘုရားပြဲရွိလို ့ဇာတ္ကတယ္၊ ဇာတ္ကေတာ့ ငါက လူႀကီးမို ့လို ့
ဇာတ္မၾကည့္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး၊ မၾကည့္ေတာ့ေပမဲ့ အိမ္နားကေနေတာ့ ၾကားေနရတာေပါ့ကြာ၊ တစ္ညလံုး
မအိပ္ရဘူးေပါ့၊ အသံခ်ဲ ့စက္ေတြနဲ ့၊ အဲဒီလို မအိပ္ရတဲ့ ဇာတ္ကေလ ဘာမွန္းလဲ မသိဘူး၊
ငါတို ့ ၾကားေနက် ဇာတ္သံေတြ မၾကားရဘူး၊ သူတို ့ဆီက လာတဲ့ အသံေတြက ဘာသံေတြမွန္းကို
မသိဘူး၊ အဲေတာ့ တို ့ဇာတ္ကလဲ ဘယ္အျဖစ္ေရာက္ေနၿပီလဲ၊ ဇာတ္ေကာ ရုပ္ေသးေနာက္
လိုက္ေတာ့မွာလား၊ အမ်ဳိးသား သဘင္ေတြေနာ္။ သူတို ့ ဇာတ္သမားေတြ ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း
ကယိမ္းကယိုင္နဲ ့၊ အဆိုေတာ္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့သူနဲ ့၊ ရုပ္ရွင္မင္းသား ျဖစ္ခ်င္တဲ့သူနဲ
့၊ ဗီၤဒီယို ရိုက္ခ်င္တဲ့သူနဲ ့၊ ငါဘာေကာင္တံုးလို ့မသိတဲ့ ဘဝ ေရာက္ေနတယ္၊
အဲဒါေၾကာင့္မို ့ ဇာတ္စင္ေပၚကေန ေတာလုပ္ ေတာင္လုပ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ၿပီးေတာ့ ဇာတ္သံ
မထြက္ေတာ့တာေပါ့၊ ငါတို ့ သဘင္ပညာကို နားမလည္ပါဘူး၊ ႏို ့ေပမဲ့ နားထဲမွာ သူတို
့ဆီက ထြက္လာတဲ့ အသံေတြကေလ တို ့ၾကားေနက် ဇာတ္သံ တစ္ခုမွ မၾကားရဘူး၊ အဲဒီေတာ့
ဇာတ္သဘင္လဲ ငါရင္ေလးလိုက္ပါရဲ ့၊ (ေနာ္) တို ့ဗမာ ဇာတ္သဘင္ ဖိုးစိန္ႀကီးတို ့ စိန္ကတံုးတို
့ေရႊမန္းတင္ေမာင္တို ့ ကသြားတဲ့ ဇာတ္သဘင္ဟာ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ မေတြးဝံ့ဘူး။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆိုင္းေနာ္၊ တို ့ဗံုဆိုတာေလ
လူမ်ဳိးတကာမွာ ရွိတယ္၊ သားေရကို ၾကက္ၿပီးေတာ့ တီးတာ၊ ႏို ့ေပမဲ့ သူတို ့တီးတဲ့
သူမ်ား လူမ်ဳိးေတြမွာ ရွိတဲ့ ဗံုက စည္းလိုက္တာ၊ တို ့က စည္းမဟုတ္ဘူး၊
အလံုးကေလးေတြကို အသံ အနိမ့္အျမင့္စီၿပီးေတာ့ ဂီတသံထြက္ေအာင္ တီးတဲ့ဗံု၊ တို
့ဆိုင္းပညာက အမ်ားႀီး ျမင့္တယ္၊ သူမ်ားထက္၊ အာဖရိကမွာ ဗံုေတြ မင္းတို ့
ၾကားဘူးမွာေပါ့၊ အဲဒါက ဒီလို ဂီတသံ တူရိယာသံ ထြက္ေအာင္ တီးတာမဟုတ္ဘူး၊
စည္းလိုက္တာ၊ ကုလားဗံုေတြလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပဲ၊ အဂၤလိပ္ ဝိုင္းႀကီးထဲက ဗံုလဲ
ထိုနည္းလည္းေကာင္းပဲ၊ တို ့ဗံုက အဆင့္ျမင့္တဲ့ဗံုကြ၊ မင္းတို
့ဆိုင္းသမားေတြတီးေနတဲ့ ဆိုင္းဝိုင္းဟာ ေတာ္ေတာ္ကို ျမင့္တယ္။ ႏို ့ေပမဲ့ေနာ္
မင္းတို ့ကို ဒီ့ျပင္ အသံေတြ ဗမာသံ မဟုတ္တဲ့ ဒီ့ျပင္အသံေတြ အမ်ားႀကီး လႊမ္းေနတာ၊ အခု
မင္းတို ့ ဘာလုပ္ၾကရမွန္းမသိဘူး၊ ေပါ့ပ္ေတြ ေရာ့ခ္ေတြ အဲဒီဟာေတြက ထင္တိုင္း
လႊမ္းမိုးေနတာ၊ မင္းတို ့ လာၿပီးေတာ့ ေတြ ့ကရာ သီခ်င္းေတြ အတီးခိုင္းအဆိုခိုင္း၊
မင္းတို ့ ဘာလုပ္ၾကမလဲ၊ ဒါကို မင္းတို ့ဘယ္လို လုပ္ၿပီး ၾကံၾကမလဲ၊ အသက္ရွင္ေအာင္
ဆက္ၿပီးေတာ့ ေနႏိုင္ေအာင္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ၊ ရုပ္ေသးေနာက္ လိုက္မလား၊ ဇာတ္ေနာက္
လိုက္မွာလား၊ ျမန္မာဆိုင္းဝိုင္းေကာ ဘယ္သြားၾကမလဲ၊ မင္းတို ့ အခက္အခဲေတြ ငါသိတယ္၊
အမ်ားႀကီး၊ ကေလးေတြက ေတာေျပာ ေတာင္ေျပာ ေျပာေတာ့ အဲဒီ ကေလးေတြ အၾကိဳက္
လုပ္ေပးရမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ လူႀကီးေတြ ၾကိဳက္ေအာင္ လုပ္ရမွာလား၊ ဘယလုပ္ရမွန္းကို
မသိဘူး၊ အဲဒီေတာ့ မင္းတို ့ ေအာင့္ထား ေတာင့္ထားဖို ့ဟာ အမ်ားႀကီးလိုတယ္၊
ၿပီးေတာ့ေလ ႏိုင္ငံေတာ္က အားေပးတယ္ဆိုလို ့ အားေပးခ်က္က ဒီလိုမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးကြ၊
ဒီ့ထက္ ထိေရာက္တဲ့၊ ဒီ့ထက္ မင္းတို ့ အသက္ရွင္လို ့ရမဲ့ ဟာေတြနဲ ့ အားေပးဖို ့
လိုတယ္။ ငါက မင္းတို ့ကို အၾကံဥာဏ္ မေပးနိုင္ဘူး၊ ဘာလုပ္လို ့ေကာင္းမယ္
ဘယ္လိုရယ္လို ။ မင္းတို ့ဘဝ မင္းတို ့သိတယ္၊ ဘ္ေလာက္ အခက္အခဲေတြ
ရင္ဆိုင္ေနရတယ္ဆိုတာ။ ဒါကို ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္စားႏိုင္ေအာင္ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္၊
ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ၊ ေတာလုပ္ ေတာင္လုပ္ဆိုရင္ ငါ ၾကားတဲ့ ဇာတ္အသံလို ျဖစ္ကုန္မွာ
စိုးရတယ္။ -
အဲဒီေတာ့ ဆိုင္းနယ္က ဆရာရယ္၊ သားသမီးေတြရယ္၊
ဒီ့ျပင္ လူေတြေရာေပါ့၊ အခုလို ညီညီညြတ္ညြတ္ သတၱိရွိရွိနဲ ့၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခုထက္
ပိုၿပီးေတာ့ က်ယ္ျပန္ ့တဲ့ အျမင္နဲ ့ဆက္ၿပီး ဘာလုပ္ၾကမလဲ၊ တို ့ရဲ ့ ယဥ္ေက်းမႈ
ေပ်ာက္မသြားေအာင္ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ၾကမလဲ၊ ဘာေတြဆက္ၿပီး တီထြင္ၾကမလဲ၊ တို ့အသံေတြကို
သူမ်ားအသံေတြက ဖံုးလႊမ္းလာတာ တို ့က သဲမုန္တိုင္းထဲမွာ အျမွဳပ္ခံရတဲ့ ကုလားအုတ္လို
အေသခံရမွာလား၊ ဒါကို ဘယ္လို တားဆီးမလဲ။ မင္းတို ့ ေဆြးေႏြးရ၊ တိုင္ပင္ရ၊ ႏွီးေႏွာရ
စဥ္းစားရမယ္။ အေျခအေနကေတာ့ အင္မတန္ အက်ပ္အတည္း အေျခအေနမ်ဳိးလို ့ အေမျမင္တယ္၊ အဲဒါ
ဟုတ္သလား မသိဘူး။ အခုလို တစည္းတလံုးတည္း ဆရာ၊ ဆရာကေတာ္ေရာ၊ ဆရာ့သမီးေရာ၊ မင္းတို
့တစ္ေတြေရာ၊ ေပါင္းကာစည္းကာ ဆြမ္းကပ္ပြဲ လာရတယ္ဆိုေတာ့ အေမ့စိတ္ထဲမွာ “ေအာ္
ညီညီညြတ္ညြတ္ ရွိလိုက္တာ“ လို ့ ဝမ္းသာပါတယ္။ ဝမ္းသာတာနဲ ့အညီ တို ့ဆက္ၿပီးေတာ့ အသက္ရွည္ေရးအတြက္တို
့အမ်ဳိးသား ဆိုင္းပညာ ပေပ်ာက္ တိမ္ေကာ မသြားေရးအတြက္ အထူးသျဖင့္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ အခု
အလႈကေတာင္ သိပ္ျပီးေတာ့ ဟိုဒင္း မျဖစ္ခ်င္ဘူး၊ အရင္တုန္းက အလႈဟာ ဆိုင္းမပါရင္
အလႈမျဖစ္ဘူး၊ အဲဒီ ေရနည္းငါး ျဖစ္လာမွာ အေမက စိုးတာ၊ အေမ့အေနနဲ ့ ဘာအၾကံဥာဏ္
ေပးနိုင္သလဲဆိုေတာ့ အေမ ဘာအၾကံမွ မေပးနိုင္ဘူး၊ အေမ့မွာ ဘာမွ မရွိဘူး၊ ကေလးေတြ
အႏၱရာယ္ကို အေမက ျမင္ေစခ်င္တာ၊ ဒီဟာေတြကို ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားမလဲ၊ ဘယ္လို
လက္တြဲၿပီးေတာ့ ခုခံမလဲ၊ ဘာေတြနဲ ့ ျပည္သူရဲ ့ေမတၱာကို ဆက္ၿပီးေတာ့ ရေအာင္
ယူၾကမလဲ။
အေမ အၾကံဥာဏ္ မေပးတတ္ဘူး၊ မင္းတို ့အခ်င္းခ်င္း
တိုင္ပင္ၾကပါ၊ လက္တြဲၿပီးေတာ့ အေျဖရွာၾကပါ၊ ဒီျပင္ အေမ မေျပာတတ္ပါဘူး၊
ဝမ္းသာပါတယ္၊ ဒီလိုပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ စည္းစည္းလံုးလံုးေနၾကပါ၊ ညီညီညြတ္ညြတ္ေနၾကပါ၊
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုေျပာတဲ့အေျပာင္းအလဲေတြ၊ အပဝင္လာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ဘယ္လိုလုပ္
ရင္ဆိုင္ရမယ္ဆိုတာ တိုင္တိုင္ပင္ပင္ လုပ္ၾကပါ၊ ဒါပဲ ေျပာပါရေစ။ အေမေဒၚအမာ
၁၉၉၄ခုႏွစ္ ေမလ ၄ရက္ေန ့ ေနရာေတာင္သမန္ ကိုပညာေက်ာင္း၊ ေတာင္ေလးလံုးေက်ာင္းတိုက္
ဆိုင္းဆရာႀကီး ဦးစိန္ေမာင္လြင္ အသက္ ၇၀ျပည့္ ေမြးေန ့အမွတ္တရပြဲ (ေတာင္သမန္
အလြမ္းစာမ်ား၊ ကိုပညာ (အမရပူရ) ႏွာ ၂၃၀-၂၃၃)
No comments:
Post a Comment