Monday, November 7, 2016

‌ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး၏ မေအာင္ျမင္ေသာအားထုတ္မွဳတခုအေၾကာင္း Dr. Myint Oo, Rector, University of Forestry, Yezin

‌ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး၏ မေအာင္ျမင္ေသာအားထုတ္မွဳတခုအေၾကာင္း

7 October 2011 at 10:32
‌ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး၏ မေအာင္ျမင္ေသာအားထုတ္မွဳတခုအေၾကာင္း
Opinion,24 June 2010
ေက်ာင္းဆရာတဦးအဖို႕     တပည္ေက်ာင္းသားမ်ားကို    ၾသဝါဒေပးျခင္းအမွဳမွာ အဆန္းတက်ယ္ ကိစၥမဟုတ္ပါ။ ကႊ်န္ေတာ့္အေနနဲ႕ေတာ့ ‘ သြန္သင္ဆံုးမၾသဝါဒ ‘ ဆိုတာမ်ိဳးထက္ ကိုယ္ပိုင္အသိနဲ႕ဆင္ျခင္ၾကည့္ဖို႕ ’ Food For Thought’  ဆိုတာမ်ိဳးကိုပိုၾကိဳက္ပါတယ္။ ဆရာဟူသည္ ‘ စာကိုသာသင္ေပးရမည္မဟုတ္၊ စိတ္ကိုပါသင္ရမည္’။ ဟု ဆရာေအာင္သင္းဆိုခဲ့ဖူးသည္မဟုတ္လား။ သည္အေတြးအျမင္ရွိသည့္တိုင္ စိတ္ကိုသင္ျခင္း ကဲ့သို႕ေသာ မလြယ္ကူလွသည့္ အလုပ္ကိုလုပ္ရန္ ဝန္ေလးေနခဲ့သည္။
၂၀၁၀ ျပည့္နွစ္၏နွစ္ဦးပိုင္း ဇန္နဝါရီ၊ ေဖေဖၚဝါရီလေလာက္ကဟုထင္ပါသည္။  တကၠသိုလ္၏စီမံခန္႕ခြဲေရးႏွင့္ Logistics ကိစၥမ်ား၊ ရံုးခ်ဳပ္၏အေရးအရာမ်ားႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနေသာကၽႊန္ေတာ့္ကို မိတ္ေဆြတဦးက’ စာသင္ျဖစ္ရဲ့လား’ ဟုေမးသည္။ သူကကၽႊန္ေတာ္ကိုေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္အထိေတြ႕ရွိေစခ်င္သည္။ စာမသင္ျဖစ္ေတာင္ ရံဖန္ရံခါ ေက်ာင္းသားမ်ား သိသင့္သိထိုက္တာေလးေတြ ေဟာဖို႕၊ ေျပာဖို႕ ထိုမိတ္ေဆြက တိုက္တြန္းသည္။အထူးသျဖင့္ ေနာက္ဆံုးနွစ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေျပာျပသင့္သည္ဟုဆိုသည္။ စမ္းၾကည့္သင့္ေသာ စိတ္ကူးဟု ကၽြန္ေတာ္လည္း သေဘာရမိသည္။ သူတို႕ကိုေျပာျပခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာ ရွိသည့္ထဲက ပညာေရးနွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ေခါင္းစဥ္တခုကိုေရႊးလိုက္သည္။
သို႕ျဖင့္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသားမ်ားကိုေျပာျပဖို႕ ‘ တကၠသိုလ္ပညာေရးနဲ႕သူတိုရဲ့အနာဂါတ္’ အေၾကာင္းျပင္ဆင္ ထားခဲ့သည္မွာ သည္ႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းေလာက္ ကတည္းကျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေျပာျဖစ္သည့္ အေျခမဆိုက္ခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ေျပာခ်င္စိတ္ သိပ္မျပင္းလွသလို စာသင္ခ်ိန္ျပင္ပက သူတို႕ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္မ်ားကိုလည္း ဖဲ့မယူခ်င္။ မၾကာခင္ကမွ Term Paper ျပဳစုဖို႕ သက္မွတ္ထားသည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ သူတို့အားေနတတ္သည္ကို သတိျပဳမိသြားရာမွ မရည္ရြယ္ပဲေျပာျဖစ္သြားသည္။ ေက်ာင္းသား ၅၁ ဦးရွိသည့္အနက္ ၃၁ ဦးသာတက္သည္။ ရသေလာက္အျမတ္ပဲဟုသေဘာထားလိုက္သည္။
ေရးထားသည့္မွတ္စုကို အၾကိမ္ၾကိမ္ျပန္ဖတ္ျဖစ္သည္မို႕ ေျပာခ်င္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားက ေခါင္းထဲစီကာစဥ္ကာ ရွိပါသည္။ သည္ေက်ာင္းၾကီးမွာသူတို႕ငါးႏွစ္တာအခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္မွာ ဘာအတြက္ဆိုသည္ကို သိေစခ်င္သည္။ အခြင့္အလမ္းေရာ စိန္ေခၚမႈေတြေပါမ်ားလွသည့္ ၂၁ရာစုလူလုပ္ရမည့္ သူတို႕အတြက္ ဘဝရည္မွန္းခ်က္ကို ေတာအုပ္ၾကီးျဖစ္ဖို႕  ဆိုတာထက္ပိုေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာမွမျပင္ဆင္ပဲ လက္ေတြ႕ဘဝထဲ တိုးဝင္ဖို႕က အႏၱရယ္ၾကီးလြန္းလွသည္။ အခြင့္အလမ္းကိုအမိအရဆုပ္ကိုင္မိဖို႔ မေရရာလွေသာ္လည္း စိန္ေခၚမႈေတြကိုမွားယြင္းစြာ တုန္႕ျပန္မိရင္ေတာ့ဆံုးရႈံးရမွာမလြဲပါ။ အနည္းဆံုးစိတ္ကိုေတာ့ ျပင္ဆင္ထားေစခ်င္သည္။
ထံုးစံအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္အေမးအေျဖမ်ားနဲ႕ စလိုက္သည္။ ေျပာလိုသည္မ်ား တစ္ဝက္ေလာက္ေရာက္မွ သူတို႕စိတ္မဝင္စားၾကေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သတိျပဳမိေတာ့သည္။ အစပိုင္းသူတို႕အေျဖေတြ အဆီအေငၚ မတည့္လွကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ရိပ္မိဖို႕ေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳးစားေနသည္က သူတို႕၏စိတ္မ်ားကိုထြန္းညွိေပးဖို႕ျဖစ္သည္။ သူတို႕ စိတ္မ်ားကပဲစိုစြတ္ထိုင္းမိႈင္းေနတာလား၊ ကၽြန္ေတာ္ကပဲ မေတာက္သည့္မီးျခစ္ကို သြင္သြင္ျခစ္သလို ျဖစ္ေနလို႕လား။ပိတ္ထားေသာစိတ္မ်ားကို  ကၽြန္ေတာ္မည္သို႕ဖြင့္ရပါမည္နည္း။ ရုတ္တရက္ပင္ ကၽြန္ေတာ္စိတ္မ်ား ဆုတ္နစ္သြားသည္။ထိုဆုတ္နစ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ေရွ႕မဆက္ႏိုင္ေတာ့ပဲ တဝက္တပ်က္ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ရပ္လိုက္သည္။
သူတို႕ကိုအျပစ္မတင္မိပါ။ ေက်ာင္းသားသည္ေက်ာင္းသားစိတ္ပဲရွိမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေက်ာင္းသားဘဝက ဆရာအတန္းမယူျဖစ္ေသာအခ်ိန္မ်ားတြင္ ေပ်ာ္ရြင္ျမဴးတူးခဲ့သည္မ်ားကိုအမွတ္ရမိသည္။ အားလပ္ခ်ိန္ကိုဖဲ့ယူၿပီး ၾသဝါဒေပးလိုလွသည့္ဆရာမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္တို႕တုန္းကလည္း မေက်မနပ္ျဖစ္မိသည္ပဲျဖစ္သည္။ စာသင္တာက တာဝန္ပဲမို႕ၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊မၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ခံယူဖို႕တာရွိသည္။စိတ္ကိုသင္တာမ်ိဳးကေတာ့ နာယူသူတို႕ လိုလို လားလားရွိဖို႕လိုသည္ဟုထင္သည္။ ’ ငါဆရာ၊ ငါေျပာတာနားေထာင္ရမည္။’ ဟုသေဘာမထားသင့္ပါ။ စိတ္ကိုမထြန္းညိွ ႏိုင္လွ်င္လည္း ရွိေစေတာ့။ သူတိုစိတ္ကိုဖိၾကိတ္တာမ်ိဳးေတာ့မျဖစ္ေစသင့္ပါ။
သည္အျဖစ္ကကၽြန္ေတာ္ကိုဆံုးမလိုက္သလိုျဖစ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတြးေစလိုသည္။ သူတို႕ကအဆင္သင့္ျဖစ္ပံု မရေသး။အေျခအေနႏွင့္အခ်ိန္အခါမ်ားမရင့္မွည့္ေသးမီ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ဆႏၵမ်ား ျပည့္ဝႏိုင္ဦးမည္ မဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ျပန္ေမးမိသည္။ ’ငါအတတ္ႏိုင္ဆံုးၾကိဳးစားၾကည့္သားပဲ။’ လိပ္ျပာလံုခ်င္ရံုနဲ႕ေတာ့ အခိ်န္မသင့္ ေသးသည္ ့ ၾကိဳးပမ္းမွူမိ်ဳးကိုဇြတ္အတင္းလုပ္သင့္ပါသလား။ စိတ္အတြင္းကအေျပာင္းအလဲသည္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းသာျဖစ္ႏိုင္ လိမ့္မည္ ဟုကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ အခ်ိန္ကာလမ်ားကိုျဖတ္သန္းျပီးမွသာ ကၽြန္ေတာ္ခုေပးခ်င္ေသာMessage ကိုသူတို႕အလိုလို သေဘာေပါက္လာတာမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္မည္။ မ်ိဳးဆက္အျမင္ျခင္းမတူေတာ့၍ ဘယ္ေတာ့မွ သေဘာမေပါက္ႏိုင္ေတာ့တာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။
ကၽြန္ေတာ္၏ မေအာင္ျမင္ေသာ စိတ္ကိုသင္ျခင္းအမွူၾကီးကို အဆံုးသက္လိုက္ေသာအခါ ဝဋ္ေတာ့ျဖင့္ကၽြတ္ေျချပီဟု သူတို႕ ႏွစ္ေထာင္းအားရျဖစ္သြားၾကသလား၊ က်န္ေနေသးသည့္အားလပ္ခ်ိန္တစ္နာရီကို ဘယ္လိုျဖဳန္းရမလဲ စဥ္စားေနၾကသလား၊မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့လမ္းဆံုလမ္းခြတြင္ ရပ္ျပီးက်န္ရစ္ခဲ့သူလိုခံစားရသည္။ ဒီတိုင္းပဲထား လိုက္ရမလား၊ ထပ္ၾကိဳးစားၾကည့္ရေကာင္းမလား၊ေဝခြဲ၍မရႏိုင္ေသးပါ။

No comments:

Post a Comment