Tuesday, November 8, 2016

တံပိုးေရေက်ာ္

တံပိုးေရေက်ာ္

29 December 2011 at 12:09
     ``တံပိုးေရေက်ာ္၊ ၀ဲေမာ္ေ၀့၀ိုင္း၊ ေမွ်ာ္ေလတိုင္း၊ ေခၚေလတိုင္း၊ ဗ်ာလိႈင္းဆူလို႔၊ ပူရန္ႂကြယ္၊ ပင္လယ္ႀကီး၊ ဆီးလို႔လို႔ ေလး ´´

    ကၽြန္ေတာ့္ အိုင္ေပါဒ့္နာႏိူမွ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ ဓါတ္ခဲသံုး ေဆာင္းေဘာက္စ္ကေလးမွတစ္ဆင့္၊ အမ်ားစုက ဤကိရိယာမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီဟုေျပာၾကမည့္ ျမန္မာ့သီခ်င္းႀကီးစစ္စစ္ `` ဒီပါေအးျမ ´´ မွ ကၽြန္ေတာ္အၾကိဳက္ဆံုးအပိုဒ္ (တံပိုးေရေက်ာ္) သည္ ဒီပါေအးျမကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဂ႐ုၿပဳမိေအာင္ (ကၽြန္ေတာ္တို႕ေခတ္တမ္းကို ေျပာျခင္းပါ၊ လက္႐ွိ နာဂစ္အလြန္ ဆယ္ေက်ာ္သက္မ်ား လူငယ္မ်ားမဟုတ္) စြမ္းေဆာင္ေပးခဲ့ေသာ (မိန္းမလွအမုန္း) လက္ရာ႐ွင္ ကို၀င္းဦး၏ ဆိုသံျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္နားေနရာစခန္းေလးကို ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလးလႊမ္းမိုးသြားပါသည္။

    နားေနရာစခန္း၊ ကၽြန္ေတာ္နားေနပါသည္။ စေန၊ တနဂၤေႏြ မဟုတ္၊ အမ်ားျပည္သူ ႐ံုးပိတ္ရက္မဟုတ္ေသာ တနလၤာေန႕တြင္ နားေနရသည္။ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႕မွစ၍ မေနမနား ဒီေရသစ္ေတာမ်ားတိုင္းတာျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္ ေနရေသာ လပြတၱာၿမိဳ႕နယ္၊ သာယာကုန္းစခန္း႐ိွ အလုပ္သမားမ်ားမွ `ဆရာတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုင္း႐ွင္းသစ္ပင္ခုတ္ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဒီေန႔ေတာ့နားပါရေစေတာ့´ ဟူေသာ ေတာင္းပန္သံေၾကာင့္ နားရက္ယူလိုက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ လည္း ဘိုကေလး၊ ရန္ကုန္၊ လပြတၱာ၊ လွည့္လာရေသာ ခရီးုစဥ္ေၾကာင့္ ပင္ပန္းေနရ၍ အေတာ္ပါပင္၊ ဘိုကေလးစခန္း၊ က်ိမ္ေခ်ာင္းႀကီးႏွင့္ မိုင္အနည္းငယ္သာကြာေသာ္လည္း စိတ္မခ်ရေသာ ရာသီဥတုအေျခအေနေၾကာင့္ တပတ္ႀကီးပတ္လာ ခဲ့ရျခင္းပင္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း အဆင့္ျမင့္နည္းပညာမ်ား၏ထံုးစံအရ ဂ်ီပီအက္စ္ၿဂိဳဟ္တုလမ္းၫႊန္ ကိရိယာမ်ား ႏွင့္၊ တိုင္းတာရမည့္ သစ္ေတာဧရိယာစမွတ္မ်ား မကုိက္မႈကို ကူညီေျဖ႐ွင္းေပးရဦးမည္။ စခန္းတြင္ လက္က်န္ နည္းေနေသာ ရိကၡာ၊ ေရ၊ ေဆး၀ါး စသည္တို႔ျဖည့္တင္းရန္ ဘိုကေလးၿမိဳ႕နယ္ဘက္ကဲ့သို႔ အ႐ိွန္အဟုန္ျမင့္ျမင့္ေလး တြန္းအားေပးႏိုင္ရန္ မည္သို႔ေဆာင္႐ြက္ရမည္စဥ္းစားႏိုင္ရန္ ခရီးတေထာက္တြင္ နားရက္ယူလိုက္ရပါသည္။

    အိုင္ေပါဒ့္လိုကိရိယာႏွင့္ `ဒီပါေအးျမ´လိုသီခ်င္း မလိုက္ဖက္ဟုသာ ေျပာၾကမည္။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကေတာ့ ပင္လယ္ႏွင့္ မိုင္အနည္းငယ္သာကြာေ၀းသည့္ သစ္ေတာစခန္းေလးတြင္ ျမစ္ျပင္က်ယ္ႏွင့္ ဒီေရေတာ၊ ယခင္မုန္တိုင္း မတိုက္ခတ္မီက ဒီေရေတာပင္မ်ား မ်ားစြာ ျပန္လည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေနၿပီျဖစ္ေသာေတာ၊ အမ်ားျပည္သူအစုအဖဲြ႕ပိုင္ ဒီေရေတာမ်ား၊ သစ္႐ြက္မ်ားအားလံုး ၿပဳတ္ၿပဳတ္ၿပဳန္းလြင့္ပါးသြားကာ ျပန္မ႐ွင္ႏိုင္ေတာ့သည့္ ကိုင္းေျခာက္ပင္စည္မ်ားက ဟိုေနရာ ဒီေနရာ၊ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ႏွင့္၊ အႏိုင္မခံ အ႐ႈံးမေပးစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ သစ္႐ြက္မ်ား၊ မရ ရသည့္ေနရာမွ ျပန္လည္ ထြက္လာၾကမႈေၾကာင့္ ပင္စည္ႏွင့္ သစ္ကိုင္းမႀကီးမ်ားမွ တိုက္႐ိုက္ထြက္႐ိွသည့္ သစ္႐ြက္မ်ားဖုန္းလႊမ္းေနေသာ သမဲ့ပင္ မ်ားကလည္း အမ်ားအျပား၊ အစဥ္အၿမဲအေပၚမွ ေလာင္းရိပ္အုပ္ေနေသာ ႐ြက္အုပ္မ်ား ပ်က္စီးသြားမႈကို အခြင့္ေကာင္း ယူကာ ရႊံ႕ေျမျပင္ေပၚတြင္ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းထြက္႐ိွလာၾကေသာ မ်ိဳးဆက္ပင္ငယ္မ်ားက သမဲ့ဗ်ိဳက္၊ ဗ်ဴး၊ ဗ်ိဳက္၊ သင္ေပါင္း ဗ်ိဳက္စသည့္ ေခတ္တေခတ္ကို ျပန္လည္ထူေထာင္ႏိုင္ရန္ အသြင္လကၡဏာျဖင့္၊ ဤအေျခအေနမ်ိဳးစံုႏွင့္ ႐ႈခင္းအေနအထား ကေတာ့ သီခ်င္းႏွင့္လိုက္ဖက္လွပါသည္။

ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ထိုင္ေနတဲ့စခန္းJICA ဂ်ပန္အကူအညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအစီအစဥ္မွ ေဆာက္လုပ္ေပးထားေသာ႐ံုး၊ အေဆာက္အဦးအားလံုး ပ်က္ပ်က္ၿပဳန္းသြားရသည္။ စခန္း႐ိွလူမ်ားအားလံုး အခုိင္အမာဟုဆိုရမည့္ ေရေလာင္းအိမ္သာ အုတ္တိုက္ေၾကာင့္ ႐ွင္သန္ခဲ့ရသည္။ စခန္းေနာက္မွ သာယာကုန္းရြာကေတာ့ စခန္းပတ္လည္႐ိွ ဒီေရေတာမ်ား၏ အကာအကြယ္ေၾကာင့္ မုန္တိုင္းေၾကာင့္ အေသအေပ်ာက္လံုး၀(လံုး၀)မ႐ိွခဲ့။ မုန္တိုင္းလြန္ျပႆနာျဖစ္သည့္ စားနပ္ရိကၡာ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈ၊ ေရာဂါတို႔ေၾကာင့္ သက္ႀကီးရြယ္အိုတစ္ဦးႏွင့္ ခေလးငယ္တစ္ဦး တိမ္းပါးခဲ့ၾကရသည္။ သစ္ပင္သစ္ေတာတို႔၏ အက်ိဳးကို လက္ေတြ႕ခံစားၾကရၿပီ။ သို႔ေပမဲ့ ယခုကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းတာေရးအလုပ္အတြက္ေတာ့ လုပ္အားမရ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ေမးျမန္းရပါဦးမည္။

    စခန္းအပ်က္တြင္ ရြက္ထည္တဲမ်ားႏွင့္အိပ္၊ က်န္႐ိွေနေသာ စားပဲြေပၚတြင္ `ဒီပါေအးျမ´ ကိုနားေထာင္ရင္း ဤစာကို ေရးခ်င္စိတ္အရမ္းေပၚလာသည္။ `ဒီပါေအးျမ´ ႏွင့္ ပါတ္သက္ခဲ့ေသာ နာမည္ပင္မသိခဲ့ရသည့္ သူတစ္ေယာက္ လည္း အရမ္းသတိရေနမိသည္။

ကိုေက်ာ္ေရႊ၊ အဲဒီပတၱလား ၀င္တီးၾကည့္လို႔ရမလားဗ်ာ

    ၿပီးခဲ့ေသာ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေတာအုပ္ႀကီး မိုးေက်ာ္ျပည္စိုး၊ ဟိုင္းႀကီးကၽြန္း သစ္ေတာ႐ံုးမွ ေစ်းသို႔အသြား ႏွစ္ထပ္အိမ္ႀကီးေအာက္မွ ပတၱလားတစ္လံုးကိုျမင္၍ ကၽြန္ေတာ္ေမးမိျခင္းပါ။ ပတၱလားကအေ၀းမွ ျမင္ရေသာ္လည္း အေတာ္ေလးတီးခတ္ထားဟန္႐ိွသည္။

ရတယ္ဆရာ၊ ေစ်းကျပန္ရင္၀င္ၾကတာေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ဒီအိမ္ခင္ပါတယ္၊ အဘိုးႀကီးကေတာ့ သိတ္မတီး တတ္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဒီကၽြန္းက တီးတတ္တဲ့လူေတြ စုစုတီးၾက ဆိုၾကတာေတြ႕ရတာဘဲဓ

ေစ်းမွအျပန္ ၀င္မိၾကသည္။

အဘ၊ ဒါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဌာနကဆရာပါ၊ ဧရာ၀တီတိုင္း ဒီေရေတာေတြနဲ႔ ေျမအသုံးခ်မႈေျမပံုထုတ္တဲ့ လုပ္ငန္းနဲ႔ လာတာပါ

ေအး၊ ဒါနဲ႔

ဆရာက ဂီတ၀ါသနာပါလို႔ အဘပတၱလားျမင္တာနဲ႔ တီးခ်င္လာလို႔တဲ့

အမွန္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့လြန္တဲ့ကိစၥပါ။ ဘယ္လိုမွ အဆက္အစပ္မ႐ိွ၊ မသိေသာေနရာတစ္ခု၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ဒီပတ္၀န္းက်င္ေဒသမွာ အင္မတန္တီးခ်င္ေနမိေသာ သီခ်င္း(၂)ပုဒ္႐ိွသည္။ ပတၱလားႏွင့္ေ၀းကြာေနရသည္မွာ လည္း ၾကာလွၿပီ။ အိမ္က ပင္လယ္ကမ္းစပ္ကို တိုက္႐ိုက္ဦးတည္ေဆာက္ထားပါသည္။ ပင္လယ္ျပာႏွင့္ ေသာင္ျပင္ႀကီး ႏွင့္၊ ကၽြန္ေတာ္အမွန္တကယ္ေျပာရလွ်င္ ဓေရႊရင္ေဘာင္၊ ေငြရင္ေဘာင္ဓ ကို အဲဒီအခ်ိန္က အင္မတန္တီးခ်င္ေနမိပါသည္။

ထိုင္ ထိုင္၊ တီးပါေမာင္ရင္

ကၽြန္ေတာ္အားမနာႏိုင္ပါ၊ အသာပင္ ပတၱလားေ႐ွ႕ထိုင္၍ လက္ခတ္ကိုင္ကာ အသံစမ္းလိုက္မိသည္။ အလို မိန္းကေလးတစ္ဦးထြက္လာပါသည္။ မဟာဂီတသီခ်င္းစာအုပ္ကေလးကိုင္၍၊ စည္းႏွင့္၀ါးလည္းပါသည္။

ဒါ ဦးသမီးဘဲ၊ ေက်ာင္းဆရာမလုပ္တယ္၊ နည္းနည္းပါးပါး ဆိုတတ္ပါတယ္၊ တီးၾကဆိုၾကေပါ့

ကၽြန္ေတာ္ ပတ္ပ်ိဳးခံခင္းေနရင္းမွ ေမးမိသည္။

ေရႊရင္ေဘာင္၊ ေငြရင္ေဘာင္ ရလား ဆရာမ

အဲဒီသီခ်င္းမရဘူး၊ ကၽြန္မက ဆိုကေရးတီးၿပိဳင္ပဲြေတြမွာၿပိဳင္ရတဲ့ သီခ်င္းေတြဘဲက်င့္ထား၊ တက္ထားတာပါ ဆရာ၊ ဒါေပမဲ့လဲ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ဘဲ၊ တိုင္းက်ရင္ေတာ့ ျပန္လာရတာပါဘဲ

ဒါျဖင့္ရင္လည္း ‘ဒီႏွစ္ ဘယ္သီခ်င္းေတြနဲ႔ က်င့္ထားလဲ

ဒီပါေအးျမ ပါဆရာ၊ ဆရာ ရပါသလား

ဒီပါေအးျမ

ပတ္ပ်ိဳးခံ စမ္းေနရင္းမွ တီးတိုးေရရြတ္လိုက္မိပါသည္။ စိတ္က အရင္တကၠသိုလ္ပညာအသင္း အႏုပညာခန္း ၁၉၇၄ ခုႏွစ္သို႔ ျပန္လည္ပ်ံ႕လြင့္သြားမိျပန္သည္။

ဆရာ ဦးဟန္စိန္က ေဟ့ေကာင္၊ မင္းသီခ်င္းေတြ မကုန္ေသးဘူးလား၊ ဘာတက္အံုးမလို႔လဲ

ဆရာ့ဆီမွ ကၽြန္ေတာ္ေလာေလာလတ္လတ္၊ ေဟ၀န္စံုၿမိဳင္၊ ေအာင္ေျမသာစံ စသည့္ သီခ်င္းႀကီးမ်ား ဆက္တိုက္ တက္ၿပီးခ်ိန္မို႔

ဆရာက စေမး ေမးျခင္းပါ။

ဒီပါေအးျမ တက္ခ်င္တယ္ဆရာ
အလကားဆရာ၊ ဒီေကာင္ ၀င္းဦး၊ မိန္းမလွအမုန္းဖတ္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္တာ

ေဘးမွသူငယ္ခ်င္းမ်ား ၀င္ေျပာျခင္းပါ။ ၀င္းဦး၏ မိန္းမလွအမုန္း ၀တၱဳႀကီးဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ က်ိဳက္ေခါက္ ဘုရားႀကီးေစာင္းတန္းမွ ပတၱလားပညာ႐ွင္အဘိုးႀကီးႏွင့္ ပန္းသည္မေလး `ၫို´ တို႔၏ ဒီပါေအးျမ ပတ္ပ်ိဳးကို သတိတရ ႐ိွမိခဲ့ပါသည္။ သီခ်င္းကိုေတာ့ တစ္ခါမွမၾကားဘူးပါ။ မိမိအဆင့္ကလည္း ဤအဆင့္မေရာက္ေသး၍ မ်ိဳသိပ္ခဲ့ရၿပီး ယခုေတာ္ေတာ္ေလးတီးႏိုင္ၿပီထင္၍ ဆရာ႔ဆီမွာ ပူဆာရျခင္းပါ။

ေအးေလ၊ တက္တာေပါ့၊ ကဲစ

အဲဒါႏွင့္ပင္ ဒီပါေအးျမ၊ သေျပညာ၊ ေရႊေတဇာရာေသာင္းလံုး အစခ်ီေသာသီခ်င္းကို တက္ခဲ့ရပါသည္။

သီခ်င္းေရးသူက ဇာတ္ဆရာ ဦးေက်ာက္ခဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ အင္မတန္ၾကိဳက္သည့္ ေဟ၀န္စံုၿမဳိင္၊ ေရႊရင္ေဘာင္၊ ေငြရင္ေဘာင္၊ ျမဴ၀န္းလို႔ခို အစ႐ိွေသာ ကိႏၷရာေခ်ာင္းျခား ပတ္ပ်ိဳးမ်ား လက္ရာ႐ွင္ပါ။ ဘုရင္႔နန္းတြင္း၌ အေနအထိုင္ မတတ္သျဖင့္ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာသို႔ ထြက္ေျပးတိမ္းေ႐ွာင္ရင္း ဤသီခ်င္းမ်ား ထြက္ေပၚလာသည္ဟု မွတ္သားရ ပါသည္။

တက္ရင္း တက္ရင္းပင္ သီခ်င္းကိုအင္မတန္ၾကဳိက္ခဲ့ရသည္။ တီးကြက္၊ စာသားေကာင္း႐ံုမက အသံကအင္မတန္ သာပါသည္။ ပတၱလားတြင္ ပတ္ပ်ိဳးသီခ်င္းမ်ားကို သံ႐ိုး ေျခာက္ေပါက္ႏွင့္ တီးရပါသည္။ ဒီပါေအးျမသည္ သံ႐ိုး ေျခာက္ေပါက္ႏွင့္ ထံုးစံအတိုင္း တီးေသာ္လည္း တပုဒ္လံုးလိုလိုသည္ ပုလဲႏွင့္ ေလးေပါက္ေအာက္ျပန္မ်ားတြင္သံုးသည္။ ဆရာ႔လက္ကြက္မ်ားကလည္း လွမွလွ၊ ယခုအထိ ဆရာ႔လက္ကြက္အတိုင္း တီးသည့္ ဒီပါေအးျမမူကို မၾကားဘူး၊ မေတြ႕ဘူးေသးပါ။

အထူးသျဖင့္ အဆိုအသင္းခန္းတြင္ တစ္ေယာက္မွမရ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္သာ ဆိုတီး တီးခဲ့သည္။ ယခု အဆိုသမားေတြ႕ၿပီ။

အားမနာနဲ႔၊ ရဲရဲသာဆိုေနာ္ ဆရာမ

မၾကဳိလာ၊ သီတာသား၊ ျခားလို႔ေနတဲ့ ေဟ၀န္ေတာင္၊ ၫိုေမွာင္ဆိုင္း၊ မႈိင္းလို႔လို႔ေလး

တံပိုးေရေက်ာ္၊ ၀ဲေမာ္ေ၀့၀ိုင္း၊ ေမွ်ာ္ေလတိုင္း၊ ေခၚေလတိုင္း၊ ဗ်ာလိႈင္းဆူလို႔၊ ပူရန္ႂကြယ္၊ ပင္လယ္ႀကီး၊ ဆီးလို႔လို႔ ေလး

၏အဲဒီေန႔၊ တစ္ေန႔လည္လံုး ညေနေစာင္းသည္အထိ ဆိုတီးၾကသည္။ ဒီပါေအးျမကို ႏွစ္ေခါက္က်သည္။ ညေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ထိုအခ်ိန္က ထံုးစံအတိုင္း အရက္၀ုိင္းမ်ားႏွင့္၊ ေနာက္ေန႔မ်ားေတာ့ အလုပ္ကမျပတ္ေတာ့။

အိမ္ေ႐ွ႕မွသာ ျဖတ္သြားျဖတ္လာျဖစ္ၿပီး၊ ျပန္လာသည္အထိ ႏႈတ္မဆက္ျဖစ္ပါ။ မိန္းကေလးျဖစ္ေန၍လည္း နာမည္ပင္ မေမးမိခဲ့။

““အကို ဟိုင္းႀကီးကၽြန္း မုန္တိုင္း၀င္ေနတယ္၊ အပ်က္အစီးမ်ားတယ္တဲ့””

၂-၅-၂၀၀၈ ေန႕ပါ။ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ေလးလပတ္အစည္းအေ၀းသို႕ မသြားခင္ ေန႕လည္(၁)နာရီခန္႕တြင္ ညီငယ္ ဦးစီးအရာရွိတစ္ဦးက အင္တာနက္သတင္းဖတ္ရန္ ေျပာလာသည္။

ခ်က္ခ်င္း ပင္လယ္ကမ္းစပ္မွ အိမ္ႀကီး၊ ပတၱလားအိုတစ္လံုးႏွင့္ ‘ဒီပါေအးျမေတးသံရွင္ကို သတိရမိလိုက္သည္။

အို ေျပာင္းေ႐ႊ႕ၿပီး ေရွာင္ႏိုင္မွာပါေလ၊ ငါတို႕ သစ္ေတာ႐ံုးေလးကေတာ့သြားမွာပဲ။

ထိုေန႕မွာ ရန္ကုန္အိမ္ႏွင့္ အဆက္ျပတ္သြားသည္။ သားသမီး(၃)ဦးသာ က်န္ခဲ့ေသာအိမ္၊ ဘယ္ေလာက္ဆိုးမွန္း လဲမသိ၊ MRTV-၄ ညေန(၆)နာရီအေက်ာ္ မုန္တိုင္းသတင္းမ်ားထိုးေနသည္။ ေနာက္ေန႕မနက္မွစၿပီး ဖုန္းလိုင္းမ်ား၊ အင္တာနက္လိုင္းမ်ား ျပတ္သြားေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ သစ္ေတာ႐ံုးခ်ဳပ္သို႕ သတင္းမ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု၀င္လာသည္။ ၀န္ႀကီးဦးေဆာင္ေသာ အေရးေပၚ အဖြဲ႕မ်ား ထြက္သြားၾကသည္။ တစ္ရက္ခြဲၾကာမွ သမီးက ရွားရွားပါးပါး ျပန္ေကာင္းသြားေသာ တယ္လီဖုန္းမွ မေသေၾကာင္း သတင္းရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမ ရန္ကုန္ဆင္းသြားရသည္။ က်ဳိးထားေသာေျခေထာက္ႏွင့္ ခ်ဳိင္းေထာက္ ျဖင့္ သြားလာေနရေသာ ကၽြန္ေတာ္ ႐ံုးမွာငုတ္တုတ္၊ ၂၀၀၇ ၾသစႀတီးယားႏိုင္ငံတြင္ တက္ခဲ့ရေသာ ေဘးအႏၲရာယ္ က်ေရာက္ပါက ၿဂိဳဟ္တုဓါတ္ပံုမ်ားကို အေရးေပၚ႐ိုက္ကူးေပးသည့္ ပဋိဥာဏ္စာခ်ဳပ္ကို အသက္သြင္းရန္ႀကိဳးစားသည္။ အင္တာနက္ ျပန္ေကာင္းလာသည္ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား အဖြဲ ့အစည္း အစည္း အသီးသီးမွ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရကာ ၀ိုင္းကူညီၾကသည္။ ခ်ာတာကို ျမန္မာႏိုင္ငံမပါဘဲႏွင့္ကို အသက္သြင္းေပးထားၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ဘာတတ္ႏိုင္ပါမည္နည္း။ ရသမွ် ၿဂိဳဟ္တုဓါတ္ပံုမ်ား၊ ေနာက္ဆံုးထုတ္ ယူတီအမ္ေျမပံုမ်ား အားလံုးကို ကၽြန္ေတာ့္စက္မ်ားျဖင့္ရုိက္၍ သစ္ေတာဌာနႏွင့္ ဆိုင္ဆိုင္၊ မဆိုင္ဆိုင္ ျဖန္႕ေ၀ေပးလုိက္သည္။ လွ်ဳိ ့၀ွက္ခ်က္ ဥပေဒေတြပါေတြ အေရးမစိုက္ႏိုင္ေတာ့။ က်န္၀န္ႀကီးဌာနမ်ား အားလံုးကိုလည္းဆက္သြယ္၍ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေရာ၊ ေျမပံုမ်ားပါ ျဖန္႕ေ၀ေပးသည္။

ထိခိုက္မႈမ်ားတြက္ခိုင္းသည္။ ေလာေလာဆယ္MODIS ၿဂိဳဟ္တု၏ ၂၀၀ မီတာအထိသာ ၾကည့္ႏိုင္ စြမ္းရွိေသာ ဓါတ္ပံု၊ ယခင္ ၂၀၀၇ ၿဂိဳဟ္တုဓါတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္၍တြက္ၾကည့္မိသည္။ ေရဖံုးလႊမ္းေသာ ေနရာမ်ားက မနည္းလွေပ။ UNOSAT မွ ထုတ္ျပန္ေသာ ဒီေရလႊမ္းေသာပံုမ်ား၊ ထိခိုက္မႈပံုမ်ား ထြက္လာသည္။

ေနာက္ဆံုး (၅၀)စင္တီမီတာအထိ ျမင္ရေသာ ၿဂိဳဟ္တုဓါတ္ပံုမ်ား UNOSAT မွ ေပးပို႕လာသည္။ ပ်က္စီး သြားေသာအိမ္မ်ား၊ လံုး၀ေသာင္ဖံုးသြားေသာ ေက်းရြာမ်ား၊ အေသးစိတ္ျမင္ေနရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သစ္ေတာေတြ အတြက္ေတာ့မရ။

ဟိုင္းႀကီးကၽြန္း ၾကည့္မိသည္။ ဘာမွမရွိပါကလား။ စိတ္အာ႐ံုထဲမွတ္မိသေလာက္ လမ္းကိုရွာၾကည့္ေနမိသည္။ ““ဒီပါေအးျမ”” ေတးသံရွင္၊ လူကိုေတာ့ မသိ၊ အိမ္ကေတာ့ မရွိေတာ့ေပၿပီ။

ဒီဓါတ္ပံုမွာ နာဂစ္ဒဏ္ကို လံုး၀ခံစားရလို ့ ေသသြားရွာတဲ့ အပင္ရယ္ သစ္ကိုင္းေတြက အရြက္ေတြ ကုန္သြားေပမဲ့ ပင္စည္ကေန ျပန္ထြက္ေနတဲ့ ရွင္သန္ေရးအတြက္ ရံုးကန္ေနတဲ့ အပင္ရယ္ လံုး၀ အရြက္ျပန္ထြက္လို ့ နဂိုရ္ အေနအထားမွာ ရွိတဲ့ အပင္ရယ္ေတြကို ဆည္းဆာရႈခင္းနဲ ့ သံေ၀ဂ ရစရာေပါ့ဗ်ာ မုန္တိုင္းတိုက္ၿပီး ဒီဇင္ဘာလမွာ ရိုက္ထားတာပါ




No comments:

Post a Comment