Monday, November 14, 2016

ကန္ျမဲေအးေက်ာ္ စုစည္းမႈ

ကန္ျမဲေအးေက်ာ္ စုစည္းမႈ (၁)

21 June 2012 at 09:33
ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ (ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္မွ)

နတ္ေတာ္လဆန္း ၁ ရက္ကို ဗဟိုျပဳလွ်က္ စာဆိုေတာ္ပြဲမ်ား ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္လႈပ္ရွားေနၾကၿပီ။ သက္ႀကီး၀ါႀကီး၊ စာေပ ပညာရွင္မ်ားအား ကန္ေတာ့ပြဲ၊ စာေပေဟာေျပာပြဲ၊ စာေပေဆြးေႏြးပြဲ၊ စာဆိုေတာ္အထိမ္းအမွတ္ပြဲမ်ား က်င္းပၾကၿပီ။ စာေရးဆရာမ်ားလည္း ျပည္အႏွံ႕ လွည့္လည္ၾကၿပီ။ ေလးစားအပ္ေသာ စာဖတ္သူတို႕ႏွင့္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္စြာ ေတြ႕ဆံုၾကၿပီ၊ ေမးၾက၊ ေျဖၾက၊ ေ၀ဖန္ၾက၊ ေဆြးေႏြးၾက၊ တိုက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာၾကၿပီ။ ခ်ီေလတဲ့ ခ်ီေလ၊ ဤေျမမွ ထိုေတာင္တန္း၊ အျပန္ အျပန္လားကြယ့္၊ အသြား အသြားပါဗ်ဳိ႕၊ မိုးေလသာခုိက္ သယ္ယူလုိက္ပါ့၊ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ ေဆာက္ၾကပါေလကုန္။

အေၾကာင္းတရားႏွင့္ အက်ဳိးတရား ဆက္စပ္မိၿပီးေနာက္တြင္ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ကို ဆိုရမည္မွာ ပါးစပ္အရသာ ရွိလာပါသည္။ ႏႈတ္၊ လွ်ာ၊ အာေတြ႕႐ံုမွ်မက ရင္ျဖင့္လည္း တစ္၀ႀကီး ႏွလံုးေခြ႕လာပါသည္။ ဤသို႕ေသာ ထူးကဲသိမ္ေမြ႕ သည့္ရသကို ေပးစြမ္းႏိုင္သည့္ ေက်းဇူးရွင္ ေတးျပဳဆရာ၏ ေက်းဇူးကိုလည္း ဆင္ျခင္မိလာပါသည္။

ေတးျပဳဆရာကား အထက္အညာ ျမင္းၿခံတစ္၀ိုက္၊ ကန္ၿမဲဇဂ်မ္းရြာသား ဆရာကိုေအးေက်ာ္ ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာ ကိုေအးေက်ာ္တဲ့။ ႏိုင္ငံေက်ာ္ နာမည္ႀကီး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္သီခ်င္းေရးဆရာ မဟုတ္။ လူသိမမ်ား ဟိုအညာေက်း လက္ေတာရြာက ပုဂိၢဳလ္။ သူ႕ရုပ္ပံုလႊာသည္ ေမွးမွိန္ေ၀သီလြန္းလွသည္။ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ကို ကၽြန္ေတာ္ သိေသာ္လည္း သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္မသိ။ ထိုနည္းတူ ကၽြန္ေတာ္တို႕အသည္းစြဲႀကိဳက္ရေသာ သာေလစြေ႐ႊညာေျမ (လံုမေလး)၊ ႐ုပ္ေသးပြဲ သြားရေအာင္ (ခင္အုန္းျမင့္ေလး)၊ မိုးဦးေတး (ကိုဘေသာင္း)၊ ေတာင္ေတာ္ပုပၸါး (ကိုဘေသာင္း)၊ ေတးမ်ား၏ လက္ရာရွင္ မ်ားလည္း ဆရာကို ေအးေက်ာ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိလာေသာအခါ သူ႕အေပၚ စိတ္၀င္စားညြတ္ႏူး စိတ္မ်ားက ျဖတ္ျဖတ္ႏိုး ၾကားလာေလသည္။

အ႐ိုးခံလွ ႂကြယ္၀ေပေသာ ဤေတးမ်ား၏လက္ရာတြင္ ကိုေအးေက်ာ္သည္ မည္သူနည္း။ မည္သို႕နည္း။

ကိုေအးေက်ာ္သည္ ေဆးရြက္ခူးသူ၊ ကြမ္း႐ြက္ေရာင္းသူ၊ ေဆးရြက္ကြမ္းကုန္ကူးသူ။ ကုန္ကူးသည္ဟု ဆိုရျငား သီခ်င္းေရးဖို႕ကလြဲၿပီး တစ္ေလာကလံုးမွာ ဘာကိုမွ် စိတ္မ၀င္စားသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရာင္းသမွ်ေစ်း၊ ကူးသမွ်ကုန္႐ႈံးသည္ ခ်ည္းပင္။

သူသြားေလရာပင္ မ်ဥ္းေၾကာင္းမပါေသာ အၾကမ္းစာအုပ္တစ္အုပ္ပါသည္။ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္း၊ ဖေယာင္းတိုင္ႏွင့္ မီးျခစ္ဘူးပါသည္။ ေရာက္သည့္ေစ်း၊ ေရာက္သည့္ပြဲ႐ံုတြင္ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းကာ အၾကမ္းစာအုပ္တြင္ ခဲတံျဖင့္ သီခ်င္းေရးသည္။ အခ်ိန္တိုင္းမွာလည္း သီခ်င္းေရးဖို႕ ေတြးသည္။ ေလာက မ်က္ျမင္အလွ၊ မ်က္ကြယ္အလွတို႕ေနာက္သို႕ စကၠန္႕ႏွင့္သမွ် သူတေစ့စပ္စပ္လိုက္ၾကည့္သည္။ သီခ်င္းစာသား၊ စကားလံုးေလးေတြ ဘယ္လိုဖန္ဆင္းမည္ဆိုတာပဲ သူ ေတြးသည္။

သီခ်င္းေတြ ေရးရာတြင္လည္း သူ႕မွာ ေရးခ်င္လို႕ ေရးတာပဲ ရွိသည္။ မေရးရမေနႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေရးေသာ သီခ်င္းေရးဆရာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့အသံပို႕ဖို႕ ဓာတ္ျပားတိုက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ဖို႕ အဆိုေတာ္တစ္ဦးဦးထံအပ္ဖို႕ သူ႕မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္အလ်င္းမရွိ။ သီခ်င္းေရးခ ရလိုမႈ၊ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလိုမႈ သူ႕ေခါင္းထဲမွာ မရွိ။ သူ႕ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ေသာ္ မွာပင္ ကဗ်ာဆရာႀကီးတစ္ဦးက (ဦးတင္မိုး) အစီအစဥ္လုပ္ေပးေသာေၾကာင့္ တုိင္းသိျပည္သိ သီခ်င္းအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဉာဏ္ပူေဇာ္ခ ေငြ ၂၀၀ ေက်ာ္ကို စာတိုက္မွတစ္ဆင့္ လက္ခံရာတြင္လည္း ေငြလႊဲစာျဖတ္ပိုင္း၌ ““ေအးေက်ာ္”” ဟူေသာ လက္မွတ္မွတစ္ပါး ဘာမွ်မျပန္ၾကား။ ရန္ကုန္သို႕ေခၚေသာ္လည္း သူ မလုိက္။
သီခ်င္းေရးဖို႕မွအပ ေလာကႀကီးသည္ သူ႕အတြက္ ဘာမွစိတ္၀င္စားရာမရွိေသာအရာ ျဖစ္ေနသည္။
သူ႕အေၾကာင္း အေတာ္ေလးသိေသာ တစ္ရြာတည္းသား ကဗ်ာဆရာႀကီးအား ကၽြန္ေတာ္ ေမးၾကည့္ပါသည္။ သူက
တသသ ေျဖေလသည္။ (ဆရာဂ်မ္းေခၚ ဦးတင္မိုး)

““ကိုေအးေက်ာ္ဟာ သီခ်င္းေရးဖို႕ အသက္ရွင္ေနတဲ့သူပဲ။ မ်က္လံုးေတြကလည္း စူးစူးရွရွအေရာင္ေတြ ေတာက္ေန တယ္။ ဘာကိုမဆို အေလးအနက္ၾကည့္တယ္။ ဘာပဲျမင္ျမင္ ၾကားၾကား၊ ဒါကို သီခ်င္းစာသားျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုကူး ေျပာင္းလိုက္ရမလဲဆိုတာကိုပဲ အၿမဲေတြးေနတာ။ စီးပြားေရးဆိုတာ ေ၀းေရာ၊ သူကိုယ္တိုင္ ထမင္းစားတာေတာင္မွ သူ႕အစ္မႀကီးက စိတ္တိုတိုနဲ႕ေကၽြးတဲ့ ထမင္းေရာ၊ ဟင္းေရာ ေရာပံုထားတဲ့ အိုးေလးနဲ႕ပဲ မညည္းမညဴစားတာ၊ ဘာဆိုတာ ဘာတစ္ခုကိုမွ အားက်မရွိဘူး””

““ကုန္းေစာင္းမွာ အိမ္ေထာင္က်ဖူးတယ္၊ ဇနီးေရာ သားသမီးပါ ဆံုးပါးသြားၾကရွာတယ္””

““သူ႕သီခ်င္းေတြ ျမန္မာ့အသံက ဓာတ္ျပားရၿပီး လႊင့္ေနတာလည္း သူမသိဘူး၊ ဘယ္သူၿပိဳင္လို႕ လွပါေတာ့ႏိုင္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ေတာ့ ဆရာမင္းေက်ာ္နဲ႕ ဆရာဦးသုခတို႕ရဲ႕ လိုလားခ်က္အရ ဒီစကားလံုးရဲ႕ မူလပိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့သူ႕ကို ဂုဏ္ျပဳ ခ်ီးျမွင့္ခ်င္လို႕ ရန္ကုန္ကိုေခၚေတာ့ သူက ျငင္းတယ္ေလ””

““သီခ်င္းအျဖစ္ ေရာက္မလာတဲ့ သူ႕စာေတြ အမ်ားႀကီးရွိဦးမယ္၊ ကိုယ္တစ္ပိုင္းတစ္စ ႏႈတ္ရဲ႕ရထားတာေလးတစ္ရွိ ရွိတယ္၊ ဘယ္ေလာက္အေတြးစိပ္တဲ့သူလဲ၊ ဘယ္ေလာက္စကားလံုးႏိုင္တဲ့သူလဲ စဥ္းစားၾကည့္””

ဆရာရြတ္ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာက္မွတ္လိုက္သည္။ တစ္ပိုင္းတစ္ ထိုစကားလံုးမွာ
““သံသရာဘ၀ ဓာတ္ျပားျပင္ဆီ နာမ္ခႏၶာႏွစ္၀ ဇာတ္လ်ားအစဥ္သည္ ကံၾကမၼာက အပ္သြားတင္ေလၿပီ””

““သူ အခု ဘယ္မွာေနသလဲ”” ဟု ေမးပါသည္။

““မရွိေတာ့ဘူးဗ်ာ၊ ကိုေအးေက်ာ္ ဆံုးသြားရွာၿပီ၊ ဘယ္ႏွခုႏွစ္၊ ဘယ္လ၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္တုန္းက ဆံုးသြားမွန္း ဘယ္သူမွ မသိၾကဘူး၊ ဘာေရာဂါမွန္းလည္း မသိဘူး၊ ဆံုးတာ သံုးေလးႏွစ္ ရွိသြားၿပီတဲ့၊ သူ႕အစ္မ ေဒၚဆယ္တင္ေတာင္ မမွတ္မိဘူး၊ သူ႕တူေလးေျပာေတာ့ မိုးေတြရြာေနတုန္း ႏြားတင္းကုပ္ထဲမွာ ေခြေခြေလး ဆံုးေနတာပဲတဲ့ေလ””

““ “အို ဘယ့္ပ်ားငယ္ ပ်ားသူငယ္ရယ္ မိုးေလသာခိုက္ သယ္ယူလိုက္ပါ့ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ ေဆာက္ၾကပါေလကုန္” တဲ့လား ကိုေအးေက်ာ္ရယ္””
(ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္)

အဆုိေတာ္က ျမန္မာသံစဥ္ေတြကို ဆုိတတ္တဲ့ နီနီ၀င္းေရႊေတးေရး ကေတာ့ ကန္ျမဲေအးေက်ာ္,လင္းေခးလုလင္တဲ့ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား  ျမန္မာသံစဥ္ သီခ်င္းမ်ားကိုခ်စ္ျမတ္နုိးနုိင္ၾကပါေစ..


ေဒၚႏုႏုရည္ (ေက်းဇူးတင္ဖူး....တင္တတ္ႏိုင္ပါေစ) မွ

သစ္စိမ္းန႔ံ ေမႊးျမတဲ့ သစ္ပင္ေလးေၾကာင့္လဲ (pleasure) ရဖူးတယ္။ ေရေႏြးၾကမ္းေလးတက်ိဳက္၊ ငါးေျခာက္ဖုတ္ေလးတကိုက္ေၾကာင့္လဲ ရဖူးတယ္။ ပုပၸါးကို ျမင္းျခံလမ္းဘက္က ၾကည့္ရင္ ပိုလွတယ္ဆိုလို႔... အဲဒီ (pleasure) ကို ရဖို႔ အတြက္ ျမင္းျခံလမ္းကေန သြားဖူးတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့...။ လွပါဘိ ပုပၸါး၊ လြမ္းေမာစရာ ေကာင္းပါဘိ ပုပၸါး..။ ကၽြန္မ ပုပၸါးကို စေရာက္ဖူးတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး၊ ေရာက္တဲ့ အခါတိုင္း အခါတိုင္းလဲ စိတ္ထဲမွာ ခံစားထိခိုက္ ေၾကကြဲေနတတ္တယ္။ ပုပၸါး ေတာင္ႀကီးက စိမ္းညိဳ႔ျပာမိႈင္း.... လို႔.....။ စကားစိမ္း စကား၀ါ ပန္းရနံ႔ေတြကလဲ တေတာလံုး၊ တေတာင္လံုး ႀကိဳင္လို႔ လိႈင္လို႔။

ပုဂံျပည့္႐ွင္ ေနာ္ရထာအတြက္ ပုပၸါးက ကြမ္းကို ဆက္ဖို႔၊ ပန္းကို ဆက္ဖို႔ လာခဲ့ရတဲ့ ကိုဗ်တၱနဲ႔ ပုပၸါးသူေလး မယ္၀ဏၰတို႔ရဲ႔ ေမတၱာပန္းရန႔ံဟာလည္း ေဟာဒီတေတာလံုး တေတာင္လံုးမွာ သင္းပ်႔ံလို႔ ေနေပလိမ့္မယ္လို႔....။

ဒီေနရာေလးမွာမ်ား ပုဂံက ခ်စ္သူအလာကို မယ္၀ဏၰခမ်ာ ေမွ်ာ္႐ွာေလသလား၊ ေဟာဟို .. စကား၀ါပင္ႀကီး ေအာက္မွာမ်ား ခ်စ္သူႏွစ္ဦး စကားလက္ဆံု ေျပာမကုန္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသေလလားလို႔လည္း ကၽြန္မ ေလွ်ာက္ေတြးတတ္တယ္။ အဲဒီလိုအခ်ိန္မ်ားမွာ ပုပၸါးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေတြထဲမွာ ကၽြန္မ အႀကိဳက္ဆံုး လြမ္းစရာအေကာင္းဆံုးသီခ်င္း။ ကန္ျမဲကိုေအးေက်ာ္ေရးၿပီး ေရဒီယိုအဆိုေက်ာ္ ကိုျမေသာင္းဆိုတဲ့ ေတာင္ေတာ္ပုပၸါး သီခ်င္းကိုမ်ား သတိရမိလိုက္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ ပုပၸါးေတာင္ထိပ္ကေန ေလာ္စပီကာနဲ႔ ဖြင့္လိုက္ရင္ ၾကက္သီးေမႊညင္းထၿပီး မ်က္ရည္၀ဲေအာင္ လြမ္းရတယ္။ ကိုေအးေက်ာ္ရဲ႔ သီခ်င္းကေလ ဘယ္ေလာက္မ်ား စကားလံုးေတြ လွလိုက္သလဲ ဆိုရင္....။

"xx နဂါးလိမ္ေက်ာ္ဆစ္ကxx စကား၀ါေတာင္ေတာ္ပန္း လြမ္းဆြတ္ပါ့ေမရယ္xx ပန္းခက္က ေ၀တယ္xx ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔ လွပါေတာ့ႏိုင္xx" တဲ့.....။

ခဲတံအတိုေလးတတို၊ ဗလာစာအုပ္ အစုတ္ေလးတအုပ္၊ ဖေယာင္းတိုင္တို၊ မီးခ်စ္ဗူးေလး တဗူးထည့္ထားတဲ့ လြယ္အိတ္ႏြမ္းေလးလြယ္ၿပီး ကန္ျမဲ႐ြာကေန ျမင္းျခံကို ေဆး႐ြက္ႀကီးအထမ္းႀကီး ထမ္းေရာင္းရ႐ွာတဲ့ သူတဦးရဲ႔ ႐ုပ္ပံုလႊာဟာ 'ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔ လွပါေတာ့ႏိုင္' လို စကားလံုးမ်ိဳးရဲ႔ ဖန္တီး႐ွင္ ေတးေရးဆရာရဲ႔ ႐ုပ္ပံုလႊာတဲ့လား.....။

ကန္ျမဲ႐ြာသား ႏိုင္ငံေက်ာ္ကဗ်ာဆရာႀကီးက ေျပာျပ ခဲ့ဖူးလို႔။ 'ေတာင္ေတာ္ပုပၸါး' လို၊ 'ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္' လို သီခ်င္းမ်ိဳးရဲ႔ ဖန္တီး႐ွင္ ေတးေရးဆရာရဲ႔ ဘ၀ ႐ုပ္ပံုလႊာကို ကၽြန္မ သိခဲ့ရဖူးတယ္။

ပုပၸါးေရာက္တိုင္း ဒီသီခ်င္းကို ဆိုမိျမဲ...။ ဒီသီခ်င္းေၾကာင့္လဲ ပုပၸါးကို ပိုၿပီး ခံစားတတ္ေစခဲ့တာေပါ့။



ကမၻာေက်ာ္သြားတဲ့ ဆရာေန၀င္းျမင့္ရဲ ့ေဟာေျပာခ်က္ထဲက ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ခံစားတတ္ေသာႏွလုံးသားနဲ႕ ခံစားတတ္ေသာစိတ္ရွိဖုိ႕လုိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းေလးႏွစ္ပုဒ္ ႏိႈင္းယွဥ္ဆုိျပၿပီးရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ေဟာေျပာခ်က္ သိမ္းပါ့မယ္။ ပထမသီခ်င္းေလးက ရုပ္ေသးပြဲသြားရေအာင္ တဲ့ ျမင္းၿခံက ကန္ၿမဲကုိေအးေက်ာ္တဲ့ ခ်ီေလတဲ့ခ်ီေလ ဤေျမမွ ဟုိေတာင္္တန္း ေက်ာ္လွမ္းလုိ႕သာခ်ီပါေလ။ ပန္းရည္ဘဏ္တုိက္ ကုိေအးေက်ာ္ ႏြားတင္းကုပ္ထဲမွာ ခဲတံေလး တံေတြးဆြတ္ၿပီးေရးတာ သိပ္ဆင္းရဲရွာတယ္။ ေတာင္ေတာ္ေရႊပုပၸါး လဲသူေရးပါတယ္။ သိရီမဂၤလာ အညာေျမ၏ မ႑ိဳင္၊ ေတာင္သုံးလုံးဆုိင္၊ ဒီထဲမွာ ျမင္းၿခံသားေတြပါပါလိမ့္မယ္။ သိရီမဂၤလာ အညာေျမ၏..မ႑ိဳင္… . ေတာင္သုံးလုံးဆုိင္..ထက္ကံုးမို ့မို ့မွာ ၾကြခုံးလို႔ ယွဥ္ကာၿပိဳင္ ဣျဒနီလာ.. ျပာျပာမႈိင္းေမာက္..ျမခေနာက္သို႕ ဆိုင္… ေလးေထာင္ေက်ာ္ေပ ျမင့္မား၊ ဝင့္ၾကြားေပစြ ျမင့္မားေလစြ မုိးေကာင္းကင္ တုိင္..ျမင္းၿခံခရုိင္ တခုတည္း..ေတာင္ပုပၸါး ကဗ်ည္း ေက်ာက္စာ တုိင္… နဂါးလိန္ ေခ်ာ္ဆစ္က စကား၀ါေတာင္ေတာ္ပန္းခုိင္… လွမ္းဆြတ္ပါ့ေမရယ္ ပန္းခက္က ေ၀တယ္.. ဘယ္သူ ၿပိဳင္လို ့ လွပါေတာ့ႏိုင္… ဘယ္သူၿပိဳင္လုိ႕ လွပါေတာ့ႏုိင္ဆုိတဲ့ ကုိေအးေက်ာ္ရဲ႕ စာလုံးရွစ္လုံး ကုိ ဒါရုိက္တာဦးသုခက ေငြ၅၀၀ေပး၀ယ္တယ္။

အင္မတန္အႏုပညာေျမာက္တဲ့ သီခ်င္းေရးဆရာ အင္မတန္ ဆင္းရဲရွာတယ္။ ျမင္းၿခံေစ်း ထဲမွာ ကြမ္းရြက္ကေလး ေရာင္းရတယ္။ တစ္ေန႕ေတာ့ သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္သူေရးတယ္။  ျမင္းၿခံသူေလး ရုပ္ေသးပြဲ ဟုိဘက္ရြာသြား ၾကည့္မဲ့ အျဖစ္ကေလးကုိ သူေရးတယ္။ သူတုိ႕ရြာသူေလးတစ္ေယာက္ အင္မတန္ဆင္းရဲတယ္။  
ပင္ေခါင္တုိင္ သေျပကုိင္းနဲ႔ ေနမႈိင္းလုိ႔ ေရႊဝုိင္းတုိ႕ ေဗထိေဆာ္…ရုပ္ေသးပြဲက ဒီေခတ္လုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕က ေၾကာ္ျငာလုိ႕ရတာ မဟုတ္ဘူး။ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာေပးလုိ႕ရတာမဟုတ္ဘူး။
ေဗထိ..ေဗထိ..ေဗထိ..ညေန(၄) နာရီ ေလာက္ ဆုိ အသံေပးရၿပီ။ ဒီအသံၾကားရင္ ရုပ္ေသးပြဲရွိၿပီ။ ဒီကေန႕မွ သြားမၾကည့္ရင္ ေနာက္(၅)ႏွစ္လည္း မေသခ်ာ။  ေနာက္(၁၀)ႏွစ္လည္း မေသခ်ာေတာ့ အေမ..သမီးသြားၾကည့္ပါရေစ။ အေမကုိ ခြင့္ေတာင္း ..သမီး ရယ္ ဘယ္သူနဲ႕ လုိက္မွာလည္း..ရြာကေပါ့ လွည္းေတြနဲ႕ေပါ့.. အစ္ကုိတုိ႕နဲ႕ လုိက္မွာေပါ့။

ပင္ေခါင္တုိင္ သေျပကုိင္းနဲ႔ ေနမႈိင္းလုိ႔ ေရႊဝုိင္းတုိ႕ ေဗထိေဆာ္…တုိးေဟ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္၊ အေရွ႕ရြာမွာ.. စင္ေတာ္ ရုပ္ေသးကုိ..ေနာက္ညေတြ မျမင္ရရင္၊ လြမ္းရလိမ့္ေလး… ဒီေန႕မွ မၾကည့္ရရင္ လြမ္းလုိ႕ ဆုံးမွာမဟုတ္ဘူး အေမ.သြားၾကည့္ပါရေစ။ ကုိေအးေက်ာ္က သီခ်င္းေလးကုိ ဒီလုိစတယ္.. ပင္ေခါင္တုိင္ သေျပကုိင္းနဲ႔ ေနမႈိင္းလုိ႔ ေရႊဝုိင္းတုိ႕ ေဗထိေဆာ္တဲ့အသံၾကားေတာ့ ရင္ေတြခုန္ၿပီ။ ပြဲၾကည့္ခ်င္ လုိ႕..ရုပ္ေသးပြဲၾကည့္ခ်င္လုိ႕..သမီးရယ္ ေရေလးေတာ့ ခပ္ခဲ့ပါဦး။ သူမ်ာလွည္းနဲ႕ လုိက္ရမွာ..အေမ…ရဲ႕၊ ဒုကၡပါပဲ..ေရခပ္ေတာ့ လက္ယက္တြင္းကေလး ကေန စစ္စစ္ခပ္ရမွာ အေမ သမီးဘယ္မွီမွာတုန္း..။ မွီပါသယ္ သမီးရယ္ ကုိယ့္အစ္ကုိေတြပဲ ေနပါဦးရွင္လုိ႕.. တားထားရင္ေနၾကမွာပါ။ ေရေလးခပ္ခဲ့ပါဦး။
အေမက ခြင့္ျပဳမယ္ဆုိေတာ့ စံပယ္ပန္းေလးေတြသီ… ေရစုိ၀တ္ ေလးနဲ႕ အုပ္ထား။ တဘက္ကေလး ပြဲမွာၿခဳံဖုိ႕..တဘက္ကလည္း ေကာင္းေကာင္းမရွိေတာ့  အေဟာင္းကုိ ပဲ မဲနယ္ျပာေနေအာင္ဆုိးၿပီး..
လွမ္း..အေမကသြားဟဲ့ဆုိ .. ဒီတဘက္ေလးၿခဳံ စံပယ္ပန္းေလးပန္ၿပီးလုိက္ရမွာ..။ သနပ္ခါး ကလည္း
ေတာသူမ်ား ပီပီ ေက်ာက္ျပင္က တျခမ္းပဲ့ေနတယ္။ နတ္သမီးကၽြန္းထဲမွာ ပုိးေလာက္လန္းက
ေလးငါးဆယ္ေကာင္နဲ႕။ သနပ္ခါးကလည္း အေပြးမရွိ၊ မွန္ကလည္း ျပဒါးမပါ.. မွန္ေဘာင္ေလး ဘက္မွာ ႏွစ္ဖက္ က မပါဘူး။ ထရံထုိးခ်ိတ္ထားၿပီးေတာ့ ဂ်စ္ဂ်စ္ ဂ်စ္ဂ်စ္နဲ႕ေသြး. ထြက္လာတာေလး ပါးလိမ္း..ေရအုိးေလး
ေကာက္ၿပီး လွည္းလည္းလွမ္းၾကည့္၊ ဒါေလးကုိေအးေက်ာ္က သီခ်င္းကုိ ၀တၳဳေလးျဖစ္ေအာင္ေရးတယ္။

ေရခပ္ျပန္ ကသီလွေပါ႔၊ ဘီးမွန္ကဘယ္ဆီေန၊ ေဒါင္းေတာက္ေအာင္ေမႊ၊ စံပယ္ေခြ ဘယ္သူဖြက္ေပါ့ စိတ္ပ်က္ ေပါ႔ေအ။ ေလွာင္စမ္းနဲ႕ ေယာင္းမေရ၊ ေလွာင္စမ္းနဲ႔..ေယာင္းမေရ၊ ရွာေခ်အုန္းေလ။
ေမာင္ႀကီးေရ.. ေမာင္ႀကီး ေရ.. ေစာင့္ပါဦး… စံပယ္ေခြ ပန္ေခ်အုန္းမေလ၊ တဘက္ျပာ ျခံဳလုိက္အုန္းမေလ…
ေရခပ္ျပန္..ကသီလွေပါ႔၊ ဘီးမွန္ကဘယ္ဆီေန..ဘယ္သူဖြက္သြားမွန္းမသိဘူးအေရးထဲ.. ကသီတယ္ဆုိတဲ့
ျမန္မာစကား..ဒီေန႕ေတာ့ ကသီခ်က္ေတာ့ ငါ့ ဆြမ္းေလးေတာင္ မမွီဘူးေဟ့. ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ားေျပာတဲ့ ကသီတယ္ ဆုိတဲ့ အညာသုံးေလးထည့္ထားတယ္။ ေရခပ္ျပန္..ကသီလွေပါ႔၊ ဘီးမွန္ကဘယ္ဆီေန..
ေဒါင္းေတာက္ ေအာင္ ေမႊ.. ေဒါင္းေတာက္တယ္တဲ့..ေဒါင္းမႀကီးေတာထဲ သားသမီးေပ်ာက္ရင္ လည္ပင္းႀကီး
ေထာင္ၿပီး ေတာက္.. ေတာက္ နဲ႕ ေအာ္ေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ကေလးေတြက ေဒါင္းေလးေတြက
ေျပးလာတယ္ အေမ့အသံ ဆုိၿပီး..အဲဒီေတာ့မွ အေတာင္အလက္သိမ္းၿပီး အမေလး အေမျဖင့္ ရွာလုိက္ရတာ..ေဒါင္းေတာက္တယ္ဆုိတာ ဒါကုိေျပာတာ.. ဒီစာေလး ထည့္ထားတာ..ေရခပ္ျပန္
ကသီလွေပါ႔၊ ဘီးမွန္ကဘယ္ဆီေန၊ ေဒါင္းေတာက္ေအာင္ေမႊ.. ေဒါင္းမႀကီးမ်ား သားသမီး ရွာသလုိ ရွာရတယ္..ေဒါင္းေတာက္တယ္ဆုိတာ.. ကေန႕ေတာ့ေအ ေဒါင္းကုိေတာက္လုိ႕ ငါ့ေလ ဆြမ္းမမွီပါဘူးေတာ့
ေျပာၾကတယ္။ ေဒါင္းေတာက္တယ္ဆုိတာ ဒါပါ။  စံပယ္ေခြ ဘယ္သူဖြက္ၾက.. စိတ္ပ်က္ေပါ႔ေအ
…ေလွာင္စမ္းနဲ႕ ေယာင္းမေရ၊ ေလွာင္စမ္းနဲ႔..ေယာင္းမေရ၊ ရွာေခ်အုန္းေလ.. လွည္းလည္း လွမ္းတားရေသး တယ္။ ေမာင္ႀကီးေရ.. ေမာင္ႀကီးေရ..ေစာင့္ပါဦး…။ စံပယ္ေခြ ပန္ေခ်အုန္းမေလ၊ တဘက္ျပာ
ျခံဳလုိက္အုန္း..မေလ…သီခ်င္းေလးက ၀တၳဳျဖစ္တယ္ေနာ္..မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္ပါ ဆက္ေရးတယ္

ဘယ္အခ်ိန္သြားတာလဲ..ေတာလွည္း ေတြက.. ဟုိ ေခ်ာင္းရုိးစ ထန္းေတာဆီမွာ ေန၀င္တဲ့ အခ်ိန္သြားၾကတယ္။
"ဘုတ္ဝါနီေနညဳိက် ေခ်ာင္းရုိးစ ထန္းေတာဆီ၊ ေလးတြဲ႕တြဲ႕ျမည္၊ လွည္းတန္းက တအီအီ စည္ပါတဲ့ ရုပ္ေသး..။ ေတာလွည္းေတြဆုိေတာ့ လွည္းဆီက မပါဘူး။ အီ အီ နဲ႕ အဆုိေတာ္ႀကီး ေဒၚခင္အုန္းျမင့္ေလးက ဒီသီခ်င္း ဆုိေတာ့ လွည္းသံပါေအာင္ဆုိတယ္။ လွည္းတန္းက တ  အီ  အီ … စည္ပါတဲ့ ရုပ္ေသး..။

ဘုတ္ဝါနီေနညဳိလွ.. ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕သကၤန္းေတာ္ေရာင္ အေနာက္မွာ ထြန္းပေနၿပီ။ ဘုတ္၀ါေရာင္ ဆုိတာ နီညိဳေရာင္ သကၤန္းေတာ္ ေရာင္ လိေမၼာ္ေရာင္ေလး..က်ီးနဲ႕ဘုတ္က တစ္ေယာက္္နဲ႕ တစ္ေယာက္ေျပာတယ္။ အံမာ..ကုိဘုတ္ ခင္ဗ်ား အေတာင္က လက္စသတ္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား သကၤန္းေတာ္ေရာင္ပါလားဗ်။ ဘုတ္ကျပန္ေျပာတယ္.. အုိ ကိုက်ီး ခင္ဗ်ားလည္း စိတ္ဓါတ္မက်ပါနဲ႕ ခင္ဗ်ားအသားအေရ ကလည္း ျမတ္စြာဘုရား သပိတ္ေတာ္ေရာင္ပါပဲဗ်။ ဘုတ္က်ီးေျမွာက္၊ က်ီးဘုတ္ေျမွာက္ ဆုိတာ ဒါကိုေျပာတာ..ေနာ္..အခုလဲ သကၤန္းေတာ္ေရာင္.. "ဘုတ္ဝါနီ ေနညဳိလွ ေခ်ာင္းရုိးစ ထန္းေတာ ဆီ၊ ေလးတြဲ႕တြဲ႕ျမည္၊ လွည္းတန္းက တအီအီ စည္ပါတဲ့ ရုပ္ေသး..ထားေတာ့ ျမင္းၿခံ ဆင္းရဲတဲ့ မိန္းကေလး ပြဲသြားၾကည့္တာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ မႏၱေလးသူမ်ား ပြဲသြားၾကည့္ေတာ့ အမေလး.. ေခါင္းက ဘီးစပတ္ႀကီး တစ္ေတာင္ေလာက္နဲ႕ စိန္ဆံထုိးႀကီးက ကြမ္းသီးလုံးေလာက္ထုိးလုိ႕..လည္ပင္းမွာစိန္က ဆယ္ရတီနဲ႕ လွည္းေပၚမွာ မိႈင္းလုံးခံေကာ္ေဇာႀကီးခင္းလုိ႕..ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ကလာတဲ့ ေကာ္ေဇာႀကီးခင္းလုိ႕။ အေပၚမွာထမင္း ေတာင္း နဲ႕၊ လဘက္ေတာင္းနဲ႕ ရုပ္ေသးဆရာဆုခ်ဖုိ႕ ေဆးေပါ့လိပ္ထဲမွာ ေရႊဒဂၤါးေတြ လည္း ထဲ့လုိက္လုိ႕။ ေရႊေျခခ်င္းႀကီးေတြကလည္း တစ္ဘက္ငါးက်ပ္သားကြင္းႀကီးေတြနဲ႕ ထမိန္ကလည္း တရုတ္ျပည္ ကြမ္းတုံ ဖဲထမိန္။  ပုံေတာ္ဖိနပ္ က ေျခာက္လက္မေလာက္နဲ႕။ ဟုိး..ကြမ္းတုံကလာတာေပါ့ ျမန္မာကေတာ့ ကြမ္းတုံေခၚတဲ့ ဂြမ္ေဒါင္း ထမိန္၊ ကတၱီပါထမိန္ႀကီး အထက္ဆင္က ငါးလက္မေလာက္နဲ႕ ဗိုက္ေပၚတင္၀ တ္…အက်ီၤကလည္း လက္က်ယ္ကတၱီပါ အက်ီၤနဲ႕ မႏၱေလးေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သူမ်ား ရပ္ႀကီးသူမ်ား ပြဲသြားၾကည့္တာနဲ႕ ခုန ေတာကကေလး ပြဲသြား ၾကည့္တာမတူဘူး..ေနာ္..
ဆင္အပ္တန္ဆာ သည္ႏြားမွာလ...လူမေျပာနဲ႕ ရပ္ႀကီးသူမ်ား ပြဲသြားၾကည့္ေတာ့ ေရွ႕က ႏြားႏွစ္ေကာင္ေတာင္.. က်င္ခတ္ပ၀ါႀကီးေတြနဲ႕ ဟုိမွာ ေတာသူေလးက တဘက္ မဲနယ္ဆုိးၿပီးၿခဳံရတယ္။ ဒီမွာ လူမေျပာနဲ႕ တိရစာၦန္ေတာင္မွ..က်င္ခတ္ပ၀ါႀကီး တစ္ဘက္တစ္ခ်က္ၿခဳံလုိ႕.. တရုတ္တန္း ဦးလူကေလး..ေရးတယ္.. ရပ္ႀကီးသူယုိးဒယား အစအဆုံးလဲ ဆုိျပခ်င္ပါတယ္။ အခ်ိန္လည္းနည္း လုိ႕  ႏိႈ္င္းယွဥ္ရုံေလး ကၽြန္ေတာ္ေျပာပါရေစ။ ဆင္အပ္တန္ဆာ သည္ႏြားမွာလ... က်င္ခတ္ပ၀ါႀကီးေတြနဲ႕ခ်ည္ထား ပါလုိ႕ အေသာ့လ်င္ျမန္ ႏြားေၾကာ့ယဥ္ဟန္ ႏွင္တန္ကိုိင္လုိ႕ ေမာင္း..ပုိးပ၀ါ ဆာပါးေပါင္..ပုံေတာင္းမွာ ေကာင္းရာသုိ႕ပင္  အဲဒီလုိပဲ ေန၀င္ခ်ိန္ပဲ…ေန၀င္ခ်ိန္ နီးေလခဲ့ရင္ စီးေလခဲ့ျပင္ ဟီး ေဟး ဟဲ့လုိ႕ႏွင္.. နတ္သြင္ ေလးေလးေလ့ လုံခင္၊ ေတြးေလ့ေလ့ ဆင္ျခင္ အေ၀းႀကီးကျမင္ ျပလမ္းေပၚတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ ခင္တုိ႕ လွည္း.. အသံေလးစာစာနဲ႕ ေပ်ာ္ၾကတာေပါ့။ ျပလမ္းေပၚတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ ခင္တုိ႕ လွည္း..ဘီးသံကမစဲ..ပု၀ါမ်ိဳးအစုံစုံ ေနအဖုံသုိ႕လင္း..ေရႊမႈန္စႀကဲ..
(၀င္းဦး ရပ္ၾကီးသူ)

ညေနခင္း မႏၱေလးျပလမ္းေတြေပၚမွာ .. မႏၱေလးသူမ်ား ပြဲသြားၾကည့္တဲ့အခါ ေနေရာင္က်တဲ့အခါ တဖ်တ္ဖ်တ္နဲ႕ စိန္ေရာင္ျမေရာင္ ပတၱျမားေရာင္ေတြ တစ္ဖ်တ္ဖ်တ္နဲ႕ ရုပ္ေသးပြဲ သြားၾကည့္တဲ့ ဘ၀ ႏွစ္ခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ပါၿပီ။ မဲနယ္ေလးဆုိးၿပီး စပယ္ပန္းေလးပန္ၿပီး သနပ္ခါးေလး တစ္ဘက္တစ္ခ်က္၊ ေတာလွည္းနဲ႕ ပြဲသြားၾကည့္တဲ့ လုံမပ်ိဳေလးနဲ႕ ရပ္ႀကီးသူမ်ားက မႏၱေလးမွာ ပြဲသြားၾကည့္တဲ့ ဘ၀ႏွစ္ခု၊ ႏိႈင္းယွဥ္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ခံစားရတယ္။ ဘာေျပာခ်င္တာလဲ ဆုိေတာ့ သီခ်င္းဂီတကဗ်ာကုိ ခံစားတာ မတ္တပ္၊ ဖတ္ကာ မတ္တပ္၊ ခံစားတာမတ္တပ္မဟုတ္ပဲနဲ႕ နက္နက္ဘယ္လုိ စပ္ခဲ့ သီခဲ့ ဖြဲ႕ခဲ့ၾကသလဲ အႏုပညာ ကုိ ဘယ္လုိေပါင္းစပ္
ေဖာ္က်ဴးၾကသလဲဆုိတဲ့ စိတ္ခံစားမႈမ်ိဳးကုိပါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ သားသမီးေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ သင္ေပးရ လိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕မွာ အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါေသးတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့ ေဟာေျပာခ်က္က လည္း (၇)မိနစ္က်န္တဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္နိဂုံးခ်ဳပ္ပါ့မယ္။
ေခတ္ဟာ ျမစ္ေရလုိ တစ္သိမ့္သိမ့္စီးဆင္းေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလုိ႕ ေရွးကလုိ ေယာင္ဆံထုံးႀကီးနဲ႕ ထုိးကြင္းဒူးက်နဲ႕ ေဒါင္းလန္းႀကီးနဲ႕ထမင္းစားဖုိ႕ ကၽြန္ေတာ္မဆုိလုိပါ။ ဘုရားငုတ္တုိ ေရာင္ေတာ္လႊတ္မွ ပုံေတာ္ဆင္၀တ္ၾကပါစုိ႕ ေမာင္ႀကီးေရ..ေအာက္ေျပစုံ ေလွေတာ္ထုိး ပုိးမွာလုိက္တယ္ လုိ႕.. ယက္ကန္းက် ထမိန္ၾကမ္းနဲ႕ေနဖုိ႕ ကၽြန္ေတာ္မဆုိလုိပါ။ ရုိးလြန္းေတာ့ အ.ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ သမုိင္း မအ ေအာင္.. ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ယဥ္ေက်းမႈ မ အ ေအာင္..ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ရဲ႕ အႏုပညာ မ အ ေအာင္..ေခတ္ကာလနဲ႕ အညီ ညႊတ္ေျပာင္း ေျပာင္းလဲရတ�
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ စာမေရးႏိုင္ေသးလို ့ ဆရာၾကီးေတြ ေရးတဲ့အထဲက အၾကိဳက္ဆံုးေတြ ေကာက္ႏႈတ္ေပးထားပါတယ္ ခင္ဗ်ားတို ့ ခံစားၾကည့္ပါအံုး


သာေလစြ ေရႊညာေျမ
ေတးေရး - ကန္ျမဲ ကိုေအးေက်ာ္
ေတးဆို - ခင္ညြန္႕ရီ


တမ်ိဳးေပ်ာ္စရာ ျမေရာင္အဆင္းမို႕ မိုးေပၚမွာလေရာင္လင္းလို႕ အရြယ္အဆင္းလွတဲ့ သူငယ္ခ်င္းမတို႕ ဘယ္မျငင္းၾကနဲ႕ တကယ္မတင္းၾကဖို႕ စကားထာဝွက္မယ္ ဗိုင္းငင္ရင္းက အညာအထက္နယ္ ဝိုင္းျပင္တလင္းမွာ ေလ ေလ ေလ....

(ကိုလူပ်ိဳ ဆရာရဲ့ ဆရာရဲ့ လာခဲ့ေစခ်င္ေပ.... ပ်ိဳျဖဴကို မညာနဲ႕ မညာနဲ႕ မွာတဲ့ေရႊစင္ေမ)၂

 ေရာင္ၾကီးေဗြ ေမာင္ၾကီးေရ ေမာင္ၾကီးေရ ေရာင္ၾကီးေဗြ ေရႊလိပ္ျပာ ေရႊမွာဆင္းမေဟ့ ေငြရိပ္မွာ ဘဝင္မွာေခြ႕မေလ့ ေရကန္နေဘးေတြ႕လို႕ မွာခဲ့သေလ ပုေလြသံေလး ေထ့လို႕လာမတဲ့ေဟ  ေလ ေလ ေလ....

ေတာင္ၾကီးေတြကာ ကာပေစ  ေရာင္ၾကီးေဗြ လာ လာ မေလ....သန္းေခါင္ယံ လြန္ျပီေလ ေညာင္ကံတြန္ပီေအ...သာေလစြ ေရႊညာေျမ ေမာင္ၾကီးလာလမ္း ေျမာ္မွန္းၾကိဳမယ္ေလ....


 မိုးဦးေတး 
ေတးေရး- ကန္ျမဲကိုေအးေက်ာ္
ေတးဆို- ျမင္းျခံကိုဘေသာင္း


ခါဝႆန္ ရွစ္ခြင္သိုင္း...မိႈင္းမို႕မို႕ ဆိုင္းစို႕စို႕...ဝိုင္းလို႕လို႕ ရြာဟန္ျပင္... 
ဂ်ိဳးဂ်ိမ္းသံ တညံညံနဲ႕   ရွစ္တိုင္းအံ့ပံု...     လွ်ပ္သားပ်ံဟုန္ ပတ္ဝိုင္းသံစုံ.....   
ဂ်ိမ္းဂ်ိမ္းျမည္ဟီး အာလမၺရာစည္ၾကီးတီးသလို... ေရႊပစၨဳန္ 

(ဝတႎ ပိုင္းဆီက  တိမ္မိႈင္းဆင့္လို႕ လႊင့္ကာသာျခဳံ    မဲေမွာင္စို႕ သဲမေရာင္ျငိဳ႕ရင္ ပ်ိဳခင္ေတြအကုန္)၂ 
တို႕ရြာအတြင္းဆီက ယာခင္းဆင္းၾက ညီညာစုံ ကဗ်ာသီခ်င္းေလးနဲ႕ တီးၾကမႈတ္ၾကကၾက ေဗဗိန္ဗံု....

ယမထာ ေရႊၾကိမ္ေျမႇာက္ခါနဲ႕  "ဟဲ့" ေငါက္ပါလို႕ႏွင္...၊ ျခဴလုံးသံ ညံညံေပး.... ေလးဘက္ခြါစံု ေျပးထြက္လာပံု.... ႏြားျပာညိဳတစ္ရွဥ္းတြင္ ဦးေခါင္းေမာ့ေမာ့ ေက်ာ့ေက်ာ့သာ....ဟို.........

(တို႕ေတာင္သူ လယ္သမား တကယ္မအားတာျဖင့္ယုံ....အညာေျမေက်းေတာအရပ္က ကမာၻေျမေသြးေၾကာ ဆက္ၾကပါကံု....)၂
(လမ္းကေလးေတြ အဖံုဖံု၊ ပန္းကေလးေတြ အစံုစံု....)၂
(မိုးသံ  ေလသံ ေတာသံ ဟိန္း ျမစိမ္းေရာင္ ပင္ရဂုံ)၂
ယာလယ္ခင္းမွာ ယိမ္းသမ ဟန္လိုပံု
တို႕ရြာအတြင္းဆီက ယာခင္းဆင္းၾက ညီညာစုံ ကဗ်ာသီခ်င္းေလးနဲ႕ တီးၾကမႈတ္ၾကကၾက ေဗဗိန္ဗံု....

 (တို႕ေတာင္သူ လယ္သမား တကယ္မအားတာျဖင့္ယုံ....အညာေျမေက်းေတာအရပ္က ကမာၻေျမေသြးေၾကာဆက္ၾက ပါကံု....)၂
(လမ္းကေလးေတြ အဖံုဖံု၊ ပန္းကေလးေတြ အစံုစံု....)၂
(မိုးသံ  ေလသံ ေတာသံ ဟိန္း ျမစိမ္းေရာင္ ပင္ရဂုံ)၂
ယာလယ္ခင္းမွာ ယိမ္းသမ ဟန္လိုပံု
တို႕ရြာအတြင္းဆီက ယာခင္းဆင္းၾက ညီညာစုံ ကဗ်ာသီခ်င္းေလးနဲ႕ တီးၾကမႈတ္ၾကကၾက ေဗဗိန္ဗံု.....


ရုပ္ေသးပြဲ သြားရေအာင္
 ေရး ကန္ျမဲေအးေက်ာ္
ဓါတ္ျပားအဆို ခင္အုန္းျမင့္ေလး

သီခ်င္း ရွာေဖြေပးသူ YanWin Taung Da Gar

(ပင္ေခါင္တုိင္ သေျပကုိင္းနဲ႔ ေနမႈိင္းလုိ႔ ေရႊဝုိင္းကေဗထိေခၚ၊ တုိးေဟ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္၊ အေရွ႕ရြာေပၚ စင္ေတာ္ရုပ္ေသး၊ ေနာက္ညေတြ မျမင္ရရင္၊ လြမ္းရလိမ့္ေလး။) ၂။
"ေရခပ္ျပန္ ကသီလွေပါ႔၊ ဘီးမွန္ကဘယ္ဆီေန၊ ေဒါင္းေတာက္ေအာင္ေမႊ၊ စံပယ္ေခြ ဘယ္သူဖြက္ၾက စိတ္ပ်က္ေပါ႔ေအ။အို ေျပာင္ပါနဲ့ ေယာင္းမေရ၊ ေလွာင္ပါနဲ႔ ေယာင္းမေရ၊ ငိုခ်င္ေပါ့ေအ၊ (ေမာင္ႀကီးေရ ) ၃ ေစာင့္ပါဦး၊ စံပယ္ေခြ ပန္ခဲ့အံုးမေလ၊ တဘက္ျပာ ျခံဳခဲ့အံုးမေလ၊"

"ဘုတ္ဝါနီေနညဳိက် ေခ်ာင္းရုိးစ ထန္းေတာဆီ၊ ေလးတြဲ႕တြဲ႕ျမည္၊ လွည္းတန္းက တအီအီ စည္ပါတဲ့ ရုပ္ေသး။
ႏြားညီေနာင္ ခ်ဴိကုတ္ကို ၾကိဳးလႈပ္ပါ့ေလး
မိႏွင္းယံု ညီမေလး ေမႊးပါဘိ တလႈိင္လႈိင္ ေမႊးပါဘိ တလႈိင္လႈိင္
ေဆာင္ပန္းေပၚထိုင္၊ ယိုင္ေနေပါ့ေလး ၊ လွည္းအေဖၚ ၾကာရင္ေ၀း ဟားတိုက္သံ ျမိဳင္ျမိဳင္ေလး
ေမာင္းၾကစို ့အေျပး၊ ေမာင္းၾကစို ့အေျပး
ေမာင္းၾကစို ့အေျပး

ဟဲ့ရာေက်ာ္.. ဒိုးေလး (လို႕ထင္တာပဲ) ေျပးပါေတာ့.. သယ္..ငါရိုက္လိုက္ရ..XXXX အယ္ငါ့သားႏွစ္ေကာင္ ဟဲ့ XXXX ရံုန္းပါေတာ့လားဟဲ့ေရွ႕က ရုန္းပါဟ..ရုန္းပါဟ (ေဟး)

ကိုေမာင္ေမာင္သန္းေရ
ဒီသီခ်င္းရဲ႔ စာသားက ဆရာဥိးတင္မိုးရဲ႔ ကဗ်ာပါ။ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ကလဲ ႐ုပ္ေသးပြဲသြားရေအာင္..ၿဖစ္ပါ

တယ္။
သံစဥ္ကေတာ့ ဆရာလင္းေခးပဲၿဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
စာသားတခ်ိဳ႔လြဲေနတာေလးေတြ ၿပင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
"စပယ္ေခြပန္ခဲ႔အုန္းမေလ တဘက္ၿပာၿခဳံခဲ႔အုန္းမေလ"
"ႏြားညီေနာင္ခ်ိဳကုတ္ကို ၾကိဳးလႈပ္ပါ့ေလး"
"မိႏွင္းယုံညီမေလး ေမႊးပါဘိတလႈိင္လိႈင္....ေမႊးပါ
ဘိတလႈိင္လိႈင္"
ဒါေလာက္ပါဘဲ။ က်န္တာေတြမွန္ပါတယ္.။ (ေဒၚႏုႏုရည္ (အင္း၀))


ေတာင္ေတာ္ပုပၸါး
 ေရး ကန္ျမဲ ကိုေအးေက်ာ္
ဆို ျမင္းျခံ ကိုဘေသာင္း

 [(သီရိ မဂၤလာ အညာေျမ၏ မ႑ိဳင္ ေတာင္သံုးလံုးဆိုင္) ၂၊ စက္ကံုးမို ့မို ့မွာ ၾကြခုံးလို႔ ယွဥ္ကာၿပိဳင္ဣျဒနီလာ ျပာျပာမႈိင္းမိႈင္း၊ ျမခေနာက္သို့ ဆိုင္ ေလးေထာင္ေက်ာ္ေပ ျမင့္မား၊ ဝင့္ၾကြားေပစြ ျမင့္မားေလစြ မုိးေကာင္းကင္တုိင္..ျမင္းၿခံခရုိင္ တခုတည္းေသာ ေရႊပုပၸါး တဲ့ ကဗ်ည္း ေက်ာက္စာတုိင္...]၂။

(နဂါးလိန္ ေခ်ာ္ဆစ္က စကား၀ါေတာင္ေတာ္ပန္း လွမ္းဆြတ္ပါ့ေမရယ္ ပန္းခက္ကေ၀တယ္)၂၊ ဘယ္သူျပိဳင္လို ့ လွပါေတာ့ႏိုင္ လွမ္းဆြတ္ေတာ့ ညိဳႏြဲ ့ေကခိုင္ ေတာင္ေတာ္ပန္းမို ့ ေမႊးရနံ ့ၾကဴသင္းၾကိဴင္

ျမေရႊေတာင္္ ပုပၸါး ျမင့္မား ၀တိန္တိုင္၊ စံုေတာျမိဳင္ ဂႏိုင္ေခ်ာင္က... ပန္းစကား မာလာၾကိဳင္၊ ေရႊနဲ ့မ်ား ယိုးစြဲ  ထင္မွားႏိုင္၊ ေဟ၀န္စံုျမိဳင္၊ ရင္သပ္ရႈေမာေလာက္ဖြယ္ ထူးမဆန္းေသာ စိမ့္စမ္းသြယ္ ရစ္္လည္ ေဘြဆိုင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကသီခိုင္ ၾကြျမန္္းခဲ့ေတာ့ ပုပၸါး ေတာင္မ႑ိဳင္၊
 ေတာင္သူ ယာသမား အညာသားတို ့ရဲ ့ ျပဒါးမွတ္တိုင္ ေရႊမိုးေတြ ညိဳ ့လို ညိဳရင္ ခေမါက္ ကိုယ္စီေဆာင္းခါ လယ္ယာခင္း ဆင္းၾကျမိဳင္ျမိဳင္ ေခ်ာင္းကလွ်ံ ကန္ေရ တိုး သီးႏွံေတြ ျဖိဳးလို ့ေ၀ကာျမိဳင္ျမိဳင္ စိမ္းညိဳ ့ညိဳ ့ ယိမ္းလို ့လို ့ ျမသား ယာေျမ ရႈမညီးႏိုင္ စကားစိမ္း ၾကဳိင္ၾကိဳင္ စကား၀ါလႈိင္လႈိင္ ခ်ဴလွဲ႔  ေမ ရဲ ့ ပုပၸါးေတာင္ မ႑ိဳင္၊
(နဂါးလိန္ ေခ်ာ္ဆစ္က စကား၀ါေတာင္ေတာ္ပန္း လွမ္းဆြတ္ပါ့ေမရယ္ ပန္းခက္ကေ၀တယ္)၂၊ ဘယ္သူျပိဳင္လို ့ လွပါေတာ့ႏိုင္ လွမ္းဆြတ္ေတာ့ ညိဳႏြဲ ့ေကခိုင္ ေတာင္ေတာ္ပန္းမို ့ ေမႊးရနံ ့ၾကဴသင္းၾကိဴင္
 “ရင္သပ္႐ႈေမာေလာက္ဖြယ္ ထူးမဆန္းေသာ စိမ့္စမ္းသြယ္ ရစ္လည္ေဘြဆိုင္”
ဆိုတဲ႔  စာသားဟာ ဓါတ္ၿပားသြင္းေတာ့ ဆရာလင္းေခးလုလင္ၿပင္ပစ္တာပါ။
သနားစရာေကာင္းတဲ႔ ေရးသူ ကန္ၿမဲကိုေအးေက်ာ္ရဲ႔ မူရင္းစာသားေလးက
ပိုလွ၊ပို အဓိပါယ္ ႐ွိပါတယ္။
“လူသား ကိုဗ်တၱနဲ႔ ဘီလူးပန္းစား မယ္၀ဏတို႔ ေမတၱာသြယ္ၿပိဳင္” ကသာမူရင္းစာသား
အမွန္ပါ။
ပီးေတာ့  ေ႐ႊမိုးေတြ ညိဳ႔လိုညိဳ႔ရင္ အပိုဒ္မွာလဲ အမွန္က      ပုပါးမွာ မိုးညို ညိဳရင္
ေခ်ာင္းသြင္သြင္ဆင္း ဧရာၿမစ္မင္းသို႔တိုင္  ဦးတင့္တယ္ တူသံဟိန္း မိုးနတ္ေမာင္ခ်ိမ္းပါလို႔ တူယွဥ္ကာၿပိဳင္”ကအမွန္ပါ.။ပီးမွ စိမ္းညိဳ႔ညိဳ႔ဆက္ပါတယ္။ 


1:49 PM    

ဆရာမ ေဒၚႏုႏုရည္(အင္း၀)နဲ ့ဆရာေအာင္ေက်ာ္တိုးတို ့ ျပင္ေပးတဲ့စာသားနဲ ့မွတ္ခ်က္မ်ားပါခင္ဗ်ာ
Top of Form


ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္
ေရး ကန္ျမဲေအးေက်ာ္

ဓါတ္ျပားအဆို ခင္သစ္လြင္
-         ခ်ီေလတဲ့ ခ်ီေလ ဤေျမမွ ဟိုေတာင္တန္း ေက်ာ္လွမ္းလို ့သာ ခ်ီပါေလ၊ ေလအညြတ္ ေရႊ၀တ္ကယ္မႈန္၊ ၀တ္ရည္လု ၀ိုင္းစုကာသာ ျပံဳ။
-         ျမတ္ပန္းရဂံု၊ျမတ္ပန္းရဂံု၊ ျမတ္ပန္း.......ရဂံု၊
အျပန္အျပန္ အျပန္လားကြဲ ့၊ အသြား အသြား အသြားပါဗ်ဳိ ့
ေခါက္တံု ့လူးလာ ကူးကာသယ္ဖို ့ၾကံဳ၊
-         (ပ်ံေလတဲ့ ပ်ံေလ ေတာင္တန္းေတြ ေက်ာ္ကာလွမ္း ပ်ံသန္းၾကပါကုန္
အိုဘယ့္ ပ်ားငယ္ ပ်ားသူငယ္ရယ္ မိုးေလသာခိုက္၊ သယ္ယူလိုက္ပါ့ ပန္းရည္ဘဏ္တိုက္ ေဆာက္ၾကပါေလကုန္)၂။
-         (ခ်ီေလတဲ့ ခ်ီေလ ဤေျမမွ ဟိုေတာင္တန္း ေက်ာ္လွမ္းလို ့သာ ခ်ီပါေလ၊ ေလအညြတ္ ေရႊ၀တ္ကယ္မႈန္၊ ၀တ္ရည္လု ၀ိုင္းစုကာသာ ျပံဳ။)၂။


စာသားကေတာ့ ကိုခ်စ္ဦးညိဳ စာအုပ္က နဲနဲ ျပင္ရတယ္
အသံဖိုင္က ကိုေပါက္ မႏၱေလး၊ လႈိင္းကေန ကူးလာတာ အရည္အေသြး အေတာ္ေကာင္းပါတယ္

ေမာင္ၾကီး နိဗၺာန္ေဆာ္
ေတးေရး-ကန္ျမဲကိုေအးေက်ာ္
ေတးဆို-ခင္အုံးျမင့္ေလး


"သေဗၺ သုံးဆယ့္တစ္ျဖာ အဝိဇၨာထဲ ဤေမွာင္ထဲမွ လြတ္ကဲလွစြာ လူတို႕ရြာမူ ဘယာဖိစီး ေမာဟၾကီး၍ အျပီးအပယ္ က်တတ္လြယ္သည္  မွတ္ဖြယ္သတိ အစဥ္ရွိ၍ လွည့္လည္ႏိႈးေဆာ္  နိဗၺာန္ေဆာ္က ေအာ္ကာထုတ္ေျခာက္ ေရာက္ရပါသည္ "

 (ဝါတြင္းဝါပတ္ အခါၾကရင္ ဆြမ္းေလာင္းၾက(လုံးခ်)ဖို႕ ရြာလုံးပတ္လည္ လွည့္ကာႏိႈးေဆာ္ ေမာင္ၾကီး နိဗၺာန္ေဆာ္....  သူမပါ အလႉတကာ ဟင္းခ်က္ေတြက တကယ္ညံ့သေနာ္ နိဗၺာန္ေဆာ္ နိဗၺာန္ေဆာ္  ေမာင္ၾကီး နိဗၺာန္ေဆာ္... ဒယ္ေမႊ ေယာင္းမၾကီး... ဟန္ပါပါထမ္းလာျပီး သူလွမ္းခဲ့ရာ... မပင္ပန္းပါ တင့္လန္းစြာ ေဆးတံကို ပါးေစာင္မွာခဲ ေရာင္ညိဳတြဲနဲ႕  ေမာင္ၾကီး နိဗၺာန္ေဆာ္)၂

"မနက္ျဖန္ တမန္ဦးေစတီ ဆြမ္းေလာင္း(အလုပ္/လုံး) အားထုတ္ၾကပါဗ်ိဳး" 
(ရပ္ရြာသန္႕ရွင္းေရး ေရွ႕ဆုံးကပါျမဲေနာ္ ရႊင္ရႊင္ေပ်ာ္ေပ်ာ္... စိုက္ေရးပ်ိဳးေရး လူစုကာေပးပါလို႕... ပါဝင္ရပါသေနာ္... ကန္ေျမာင္း ျပည္အေရး သူမေႏွး ဒို႕ရြာ(ဒိုးယို)လမ္းကေအာ္)၂

"တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ၾက ေပါက္တူးေပါက္ျပားယူျပီး ကန္တူးရန္ ထြက္ၾကပါဗ်ိဳး" 
(သူၾကီးရဲ့ အခ်စ္ေတာ္၊ (ဪ) တစ္ရြာလုံးရဲ့ အခ်စ္ေတာ္ သုံးေလးေခတ္ေျပာင္း လက္ေဟာင္းအစစ္ပါေနာ္)၂

အိုးစည္ ဒိုးပတ္ ျခင္းခတ္ရာမလဲ သူဘဲေဇာ္.... ေက်းဇူးရွင္ ေမာင္ၾကီး  နိဗၺာန္ေဆာ္...

ဝါတြင္းဝါပတ္....................................................  ေက်းဇူးရွင္ ေမာင္ၾကီး  နိဗၺာန္ေဆာ္...


No comments:

Post a Comment