Saturday, October 29, 2016

လြမ္းသေလေမာင္ၾကီး ယိုးလားယီး

လြမ္းသေလေမာင္ၾကီး ယိုးလားယီး

21 October 2011 at 13:39
ေရႊျပည္ေတာ္သည္ ေမာင္မယ္တူညီျမန္း၊ ဘယ္၀ယ္မွန္း မလွမ္းႏိုင္ၿပီ၊ ေျမညီညီခင္းပါလို ့ သဲေငြျပန့္ ပိန္း
လြမ္းပံုကို မဖန္တီးႏိုင္ဘု၊( ျမိဳင္ၾကီးေသလာငူ)၂၊ ေဖၚကြာသူ ေဆြးေစဖို ့ေလး၊ ငွက္ေက်းသာရကာ၊ ျမဴးေပ်ာ္ရွာလို ့သာ ဘာသာေႏွာ
(ျမင္စမ္းပါလွဲ ့မယ္) ၂၊ ေကသြယ္သြယ္ေၾကာင့္သာ ေရ၀ယ္စီး
(လြမ္းသေလ ေမာင္ၾကီး ယိုလားယီး၊ လြမ္းသေလ ေမာင္ၾကီးယိုလားယီး) ၂၊ ငွက္ကယ္ ငွက္ကယ္ ေရႊခ်ဴိး၊ ျမည္သံသာ လြမ္းပံုေထြလွပါ
(ေရႊျပည္ေတာ္ ရမ္းေရာ္မိေသး၊) ၂၊ ခါဖန္ဖန္ေရးငယ္ခ်ဲ ့ ေဆြးတယ္ကို။
ဘယ္၀ယ္ေျမာက္ေတာင္ ကမ္းေရႊတိမ္ေတာင္ ပိန္းပိတ္လို ့ေမွာင္
(ဖိုးေခါင္စင္ေရာ္)၂၊ ေရႊေရႊလည္တြဲပါလို ့ႏႊဲစံုညီ တိုးနဲ ့ကိႏၵရီ၊ ေရႊစာမရီ ေဒါင္း က်ားျခေသၤ့အေပါင္း ေအာင္းရာကိုယ္စီ

သီခ်င္းတပုဒ္အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေလာက္ေရးနိုင္မလဲ စမ္းၾကည့္ခ်င္ပါတယ္

ေရြးလိုက္မိတာက ေရႊျပည္ေတာ္သည္ ပတ္ပ်ဳိး၊ မၾကားဘူးတဲ့လူေတြ ကိုေမာရစ္ရဲ ့လင့္ကိုေပးထားပါတယ္၊ အတီးဆရာၾကီး (အဆိုမွာလဲ တကယ္ေကာင္းပါတယ္) ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကို ကိုယ္တိုင္ ဆိုတီးတီးထားတာကို ေပးထားတာပါ၊
သီခ်င္းကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ စသိပါသလဲ (အခုတစ္ေလာ ေထာက္ခံခ်က္ေတြ ေပးရင္ ဒါမ်ဳိးအေမးေတြနဲ ့ေျဖရလြန္းလို ့ အက်င့္ပါသြားပါတယ္)

မွတ္မွတ္ရရ ၁၉၇၃ခုႏွစ္ တ ကၠသိုလ္ အႏုပညာအသင္း ပတၱလ်ားခန္းထဲမွာ စီးပြားေရး တ ကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ကိုတင္ေမာင္၀င္း (လွ်ပ္စစ္မိုးေကာင္းကင္ ေတးသံသြင္း)နဲ့ ကိုသက္ေဆြ (ဆင္ျဖဴကၽြန္း) တို ့ႏွစ္ေယာက္ မိုးေတြေမွာင္ေနတဲ့ေန ့တစ္ေန ့မွာ လာဆိုၾကတာပါ၊ ကိုသက္ေဆြ၇ဲ ့အသံကိုက ေဆြးေဆြးေျမ ့ေျမ ့အသံ၊ ကိုတင္ေမာင္၀င္းကေတာ့ ပတၱလ်ားလက္က ဆိုင္းသမားေတြေလာက္ကို စိတ္တာကလား၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒိေန ့ကေတာ့ လက္ကျငိမ္ပါ့၊ ႏွစ္ပုဒ္ဆိုသြားတယ္ ေနာက္တပုဒ္က သာရကာေက်းငယ္တုိ ့၊
အဲဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲကိုစြဲသြားတာကေတာ့ လြမ္းသေလေမာင္ၾကီး ယိုးလားယီး လြမ္းလွပါသေလ ေမာင္ၾကီး ယိုးလားယီးဆိုတဲ့ စာသားေလးပါပဲ၊ ေနာက္ျမင္စမ္းပါနဲ ့မယ္ ေကသြယ္သြယ္ေၾကာင့္သာ ေရ၀ယ္စီး၊ ၾကားေနက် သီခ်င္းၾကီးစာသားေတြနဲ ့မတူပဲ ေခတ္သီခ်င္းလိုကို ခံစားရတာကိုး
ကၽြန္ေတာ္ ပတ္ပ်ဳိးေတြ တီးနိုင္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ သူငယ္ခ်င္း ကိုထြန္းေအာင္ဆီကေန ျပန္တက္ပါတယ္၊ ပတၱလ်ားမွာ သံမွန္ေျခာက္ေပါက္နဲ ့တီးတယ္၊ စာသားေတြလဲ အကုန္ရၿပီေပါ့၊

တတိယႏွစ္ေတာဆင္းေတာ့ ေတာထဲမွာ ဆိုျဖစ္တဲ့သီခ်င္းေတြထဲမွာ ေရႊျပည္ေတာ္သည္၊ မဲဇာေတာင္ေျခနဲ ့ျဖဴျပာမူယာဟာ ေဖးဘရိတ္ပါပဲ၊ အလုပ္ထြက္သြား၇တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတင့္ဆန္းက ပင္တိုင္ သီခ်င္းၾကီးအဆိုသမား၊
ေတာစခန္း မီးပံုေဘးမွာကေတာ့ ပတၱလ်ားက အလုပ္မျဖစ္ဘူး၊ ၾကည္ႏိုင္ရဲ ့ဂီတာနဲ ့ တတိယႏွစ္ရဲ ့ေဖးဘရိတ္သီခ်င္းက ေမွ်ာ္သူေမာၿပီ၊ အရိပ္ပမာခိုမွီ၊ ဆိုတဲ့ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ကအနမ္း၊(ကိုစိုးပိုင္)
စတုတၱႏွစ္မွာ ဂီတာ သီခ်င္းက ႏႈတ္မဆက္နဲ ့ငိုခ်င္တယ္ရယ္ (ဂ်င္မီဂ်က္)၊ ၀ီစကီဆို ၀မ္းပက္ တူးပက္ သရီးပက္ေလာက္ခ်ထားဆိုတဲ့ သီခ်င္း(စိန္လြင္ထင္ပါတယ္) အဲဒိဂီတာသီခ်င္းေတြရဲ ့ထူးျခားခ်က္ေတာ့ ေအာ္တာပါပဲ၊ ရင္ထဲမွာ ရွိသမွ် ခံစားခ်က္ ဖီလင္ကို အျပတ္ေအာ္ပစ္တာေပါ့၊ ေတာထဲေတာင္ထဲ အရက္ကလဲ မူးမူး၊ ရည္းစာနဲ ့ကြဲတဲ့ေ၀ဒနာကလဲ အျပည့္ အားနာစရာကလဲမရွိ (ဆရာေတြကို ေခ်ာင္းတစ္ဘက္ပို ့ထားတယ္ေလ)
အဲဒီေအာ္တာေတြနဲ ့ ကၽြန္ေတာ့္ ေရႊျပည္ေတာ္သည္နဲ ့ဆက္စပ္မွန္း အဲဒီအခ်ိန္ေတြက မသိခဲ့ပါဘူးခင္ဗ်ာ

ေနာက္ပိုင္း ေစာင္းမွာ ေအာက္ျပန္နဲ ့ေရႊျပည္ေတာ္သည္ကို တက္တယ္၊ ေကာင္းလိုက္တဲ့ အသံ၊ ေလးေပါက္ေအာက္ျပန္ (ကီးဂ်ီ) ရဲ ့ သံမွန္ေလးေပါက္ အခ် ႏွစ္ေပါက္ သံစဥ္နဲ ့အလြမ္းအေဆြးနဲ ့က ကာလာလိုက္ပါ့။

စတုတၱႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္က အနုပညာသင္တန္းေတြ အားလံုးလိုလိုကို အကူအညီေပးရၿပီ၊ အဲဒီထဲမွာ အဆိုသင္တန္းပါလာပါတယ္၊
သီခ်င္းၾကီး အဆိုသင္တန္းပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ အသင္း၀င္ခါစက ပန္တ်ာေက်ာင္းက ဦးေက်ာ္ညြန္ ့သင္ၿပီး အခုစႏၵယားကိုခင္လွက ပတၱလ်ားကူတီးေပးတာ ေတြ ့ဘူးပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ ့တြဲျဖစ္တာကေတာ့ ဆရာ ဦးေဌးေအာင္ (ေမာင္ေဌးေအာင္ တူရိယာအဖြဲ ့ပါပဲ)၊ ဆရာတို ့ဇနီးေမာင္ႏွံက (စႏၵယားေဒၚျမင့္ျမင့္) သီခ်င္းၾကီးေလာကမွာ အင္မတန္ထင္ရွားၾကပါတယ္၊ အေမေဒၚေစာျမေအးၾကည္ရဲ ့တပည့္မ်ားမို ့ပါပဲ။
ဆရာက သီခ်င္းသင္ရင္ အဓိပၸါယ္ေတြပါ ရွင္းလင္းသင္ပါတယ္၊ တကၠသိုလ္နဲ ့ ကိုက္ညီတယ္လို ့ေျပာရမွာေပါ့၊
ဆရာကေျပာတယ္ လြမ္းသေလေမာင္ၾကီး ယိုးလားယီး ဘာအဓိပၸါယ္လဲတဲ့၊ ဘယ္သူမွ မသိၾကဘူးေပါ့၊ ပထမဆံုးထပ္ေမးတာက ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ ကုလားေတြ အေလးအပင္ေတြ တြန္းၾက မၾကၿပီဆိုရင္ ဘယ္လိုေအာ္ၾကသလဲသိလားေပါ့၊ ေဘးေလးဆပ္ ေဘးေလးဆပ္လို ့ေအာ္ၾကတာ ၾကားဘူးပါတယ္လို ေၿပာၾကပါတယ္၊ ေအးဘာလို ့ေအာ္သလဲဆိုေတာ့ ပင္ပန္းလြန္းလို ့ကြတဲ့၊ ကိုယ္ကာယ ပင္ပန္းလြန္းတဲ့အခါမွာ စိတ္ကလဲ လိုက္ၿပီး ပင္ပန္းေတာ့တာေပါ့၊ အဲဒီမွာ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ဟစ္ေအာ္ပလိုက္ရရင္ ရင္ထဲသက္သာသြားတာပဲကြတဲ့။
ေအး တို ့ျမန္မာေတံက်ေတာ့ ေဘးေလးဆပ္မဟုတ္ဘူး၊ ေရွးျမန္မာၾကီးမ်ားရဲ ့အလုပ္ေတြထဲမွာ ေလွေလွာ္တာဟာ အပင္ပန္းဆံုးပဲ၊ ယိုးယီးေလး ေလွာ္ၾကေလွာ္ၾက ဆိုတဲ့ စာသားအတိုင္းပဲ၊ ေလွာ္ခ်က္ညီေအာင္ေရာ ေနာက္ရင္ထဲက ေမာပန္းတဲ့ ေ၀ဒနာကို ေျဖေဖ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ေရာ ယိုယီးေလး စသျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ေလွာ္ၾကရတယ္
အခုလဲ ေမ့ကို လြမ္းတယ္၊ ဒါမွမဟုတ္လဲ ေမာင့္ကို လြမ္းတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ လြမ္းရသလဲ ရင္ထဲကေန မေနႏိုင္လြန္းလို ့ မခံစားႏိုင္လြန္းလို ့ယိုယီးဟစ္ေအာ္၇တဲ့ အထိ လြမ္းရပါတယ္တဲ့။

ၿပီးေတာ့ ဆရာက အဲဒီအခ်ိန္က စတီရီယိုသမားေတြ ဟစ္ေနၾကတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ေတာင္ ေနာက္ေတာက္ေတာက္နဲ ့ဆိုၿပလိုက္ၿပီး ဒါလဲ လြမ္းသေလေမာင္ၾကီး ယိုးလားယီး ပဲကြတဲ့

အႏုပညာအသင္း အဆိုခန္း အမွတ္တရ


No comments:

Post a Comment