Saturday, October 29, 2016

ျပံဳးတဲ့ေမ (ဘ၀ရဲ ့ပဲ့ေလွ မထိမ္းႏိုင္ ေတာ့ၿပီေလ)

18 August 2013 at 16:03
ဘ၀ရဲ ့ပဲ့ေလွ မထိမ္းႏိုင္ ေတာ့ၿပီေလ

ျပံဳးတဲ့ေမ
ေရး ျမိဳ ့မညိမ္း
ဆို ကိုလွျမင့္

(ခ်စ္ဗိမာန္ကၽြန္းသာစြေျမ၊ အရမ္းပင္ ရြက္ဖြင့္လႊင့္ကာ၊ တေခါက္ျဖင့္ ေရာက္ခဲ့ ဘ၀တာ ခရီးမွာေလ၊ ) ၂
အျငိဳးရယ္သန္၊ ခ်စ္ခိုးလွ်ံ မ်က္လံုးလွတဲ့ ဗိမာန္ရွင္မ ေပြ၊ ခ်စ္ေတးလိုစကားေတြဆို သူခ်ဳိပါလို ့ေလ၊ ခုေတာ့လြဲေသြ၊ ေျပာင္သလိုလို ျပဳံးတဲ့ေမ၊ အသည္းႏွလံုးဟာ မယ့္ဆီမွာသာ က်န္ရစ္ခဲ့ေပါ့ေလ။

(ခ်စ္ခြင့္မၾကံဳ လြမ္းရိပ္ျမဳံမွာ တကိုယ္ရည္၊ အခ်စ္၏ လင္းေရာင္ျခည္ ေမာင့္မွာ ဆိတ္သုဥ္းခဲ့ၿပီေလ၊ )၂ (အတိတ္ေၾကးမံုကို ျပန္လည္ေတြး ေမွးေမွးေရးေရး ေမွ်ာ္ေငးမိ မႈန္ေ၀ေ၀၊ ဘ၀ရဲ ့ပဲ့ေလွ မထိမ္းႏိုင္ ေတာ့ၿပီေလ)၂ ခုေတာ့လြဲေသြ၊ ေျပာင္သလိုလို ျပဳံးတဲ့ေမ၊ အသည္းႏွလံုးဟာ မယ့္ဆီမွာသာ က်န္ရစ္ခဲ့ေပါ့ေလ။

အေတာ္ၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္း ျပံဳးတဲ့ေမ၊ ပထမဆံုး ထိေတြ ့ဘူးတာက ငယ္ငယ္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ေလာက္က အိမ္ေဘးက တိုက္ၾကီးေပၚကေန ဖြင့္တဲ့ ကက္ဆက္သံကေန ကို၀င္းဦးအဆိုနဲ ့ၾကားခဲ့ဘူးပါတယ္၊

ေနာက္ တကၠသိုလ္အႏုပညာအသင္းမွာ တေလွ်ာက္လံုးတီးမႈတ္ေနေပမဲ့ ဒီသီခ်င္းကို မွတ္မွတ္ရရ မရွိလွဘူး၊ အင္း အဲဒီလို အေတြ ့အၾကံဳကလဲ ရွိမွ မရွိတာကိုး၊ ဘာအေတြ ့အၾကံဳလဲဆိုတာ လာပါ့မယ္။

သစ္ေတာဌာနအလုပ္၀င္တဲ့အခ်ိန္ အကိုႀကီး စီနီယာတေယာက္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သစ္ပင္ႀကီးေရႊ ့တာေတြ ျမက္ခင္း တမဟုတ္ျခင္းေပၚေအာင္လုပ္ျပတာေတြရဲ ့ဖခင္ ရြာသာႀကီး ကိုလင္းေသာင္းက ဒီသီခ်င္းကို အရမ္းၾကိဳက္ဗ်၊ အဲဒီတံုးက သေကၤတကိုဘယ္က ထုတ္ထားတာလဲမသိပါ ပတၱလ်ားနဲ ့ကို တီးေပးဘူးတယ္၊ ဆိုတာကေတာ့ အမ်ားၾကားေနၾကတဲ့ ကို၀င္းဦးဆိုထား သုေမာင္ျပန္ဆိုထားတဲ့ စာသားမ်ားပဲ၊

ဘ၀အထိုထိုမွာ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၃နဲ ့၂၀၀၆ၾကားေလာက္မွာ က်ေနာ္ ကာရာအိုေက အမ်ားႀကီးဆိုျဖစ္သြားတယ္၊ ထိုင္တဲ့ဆိုင္က ေရေၾကာင္းေရွ ့က Lion House ။ အဲဒီမွာရယ္ ေနာက္ ဘုရင့္ေနာင္က ေရႊအိမ္စည္ရယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ေတြမွာ ဒီသီခ်င္းကို အေတာ္ေလးဆိုျဖစ္ပါရဲ ့၊ စာသားကို ေကအိုမွာေပးတဲ့အတိုင္းပဲ ဆိုမိတယ္။
ခံစားခ်က္ကေတာ့ ေကအိုမွာေပးထားတဲ့စာသားအတိုင္းပဲ၊

၇ႏွစ္- ခ်ဳိေတးသံ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေပါင္းခ်ဴပ္စာအုပ္ႀကီးကို ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုလွျမင့္သီဆိုခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားဆိုၿပီး ဒီသီခ်င္းစာသာကို အေပၚမွာ ရိုက္ထားတဲ့အတိုင္းရရွိခဲ့ပါတယ္။

စာဖတ္သူ၊ အဓိက အေျပာင္းအလဲေတြကေတာ့

၁။ အျငိဳးရယ္သန္၊ ခ်စ္ခိုးလွ်ံ လို ့သံုးထားတယ္ က်ေနာ္တို ့ဆိုေနၾကတာက အျငိဳ ့ရယ္သံတဲ့၊ (အျငိဳးနဲ ့အျငိဳ ့)

၂။ မ်က္လံုးလွတဲ့ ဗိမာန္ရွင္မ ေပြ၊ တဲ့ က်ေနာ္တို ့ဆိုေနၾကတာက ဗိမာန္ရွင္မ ေပ (ေပြနဲ ့ ေပ)

၃။ေနာက္ဆံုးတခုကေတာ့ ေျပာင္သလိုလို ျပဳံးတဲ့ေမ၊ က်ေနာ္တို ့က ေလွာင္သလိုလို ျပံဳးတဲ့ေမလို ့ဆိုတယ္ (ေျပာင္နဲ ့ေလွာင္)

ဒီစာသားေတြေတြ ့ၿပီးကထဲက က်ေနာ္ အေသအလဲၾကိဳက္သြားၿပီ ဒီအတိုင္းေျပာင္းဆိုေတာ့တာပဲ၊ ဒီသီခ်င္းကို က်ေနာ္ ပထမဆံုး ျမိဳ ့မတီး၀ိုင္းႀကီးနဲ ့အတူတူဆိုတံုးက စာသားေတြ ေျပာင္းဆိုမိပါရဲ ့၊ သူတို ့ကိုေတာ့ မေမးမိဘူးဗ်
ဘယ္ႏွယ့္ဗ်ာ အျငိဳ းသန္တာနဲ ့အျငိဳ ့သန္တာနဲ့က တျခားစီပဲ၊ ေကအိုက ခေလးမေတြ ျငိဳ ့တာလား ျငိဳးတာလားဆိုတာ အဲဒီမွာ က်င္လည္ဘူးတဲ့လူေတြမွာ သိမယ္ပ။ ျငိဳ ့တာက မထူးဆန္းလွေပမဲ့ အျငိဳးခံလိုက္ရၿပီဆိုရင္ ေသၿပီဆရာပဲ

ေပြဆိုတာနဲ ့ေပဆိုတာကေတာ့ သိသာတယ္၊ ဗိမာန္ရွင္မေပြဆိုတာနဲ့ တာသြားလိုက္တဲ့စကားလံုး၊

ေျပာင္တာနဲ ့ေလွာင္တာ ဘယ္စာလံုးက ပိုထိတယ္ဆိုတာကိုလဲ ဆရာတို ့စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့

ေသခ်ာတာကေတာ့ ဆရာ ျမိဳ ့မျငိမ္းလဲ ေခသူမဟုတ္၊ သူတို ့ေခတ္ရဲ ့ေကအို အစားထိုး ဟိုတယ္မယ္ ႏႈတ္ခမ္းနီမေလးေတြရဲ ့အေတြ ့အၾကံဳေတြနဲ ့ဒီသီခ်င္းကို ေရးျဖစ္ေၾကာင္း (ဘ၀ရဲ ့ပဲ့ေလွ မထိမ္းႏိုင္ ေတာ့ၿပီေလ) စာသားနဲ့ သက္ေသျပထားေလရဲ ့

No comments:

Post a Comment